پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282576 تاریخ : 1396/05/16-12:20:13
,10027,
رشد 11 درصدی حق بیمه / تاپایان سال ضریب نفوذ بیمه از 2/2 عبور خواهد کرد

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛

رشد 11 درصدی حق بیمه / تاپایان سال ضریب نفوذ بیمه از 2/2 عبور خواهد کرد

عبدالناصر همتی در نسشت با اصحاب رسانه گفت: در مجمع بیمه مرکزی مطرح شده است تا نظارت بر صندوق های بازنشستگی خصوصی و تازه تاسیس به عهده بیمه مرکزی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، عبدالناصر همتی در نشستی با خبرنگاران رسانه ها به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاری مفهوم سابق خود را از دست داده و امروز هر خبرنگاری، یک رسانه است.

وی با تقدیر از تلاش های خبرنگاران و رسانه‌ها در توسعه فرهنگ بیمه، اظهار داشت: یکی از کارهای مهم برای توسعه فرهنگ بیمه، اطلاع رسانی مثبت و نقد سازنده و بیان نقطه نظرات مردم و کارشناسان است.
رییس کل بیمه مرکزی بر اهمیت رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی تاکید کرد و افزود: از رسانه ها و خبرنگاران می خواهم به توسعه فرهنگ بیمه در کشور کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: روند توسعه صنعت بیمه قابل قبول بوده و رشد حق بیمه تولیدی در سال گذشته 2.2 درصد بود.

 

وی رشد بیمه های زندگی را خوب توصیف کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال جاری رشد بیمه های زندگی 18 درصد بود.

همتی نفوذ بیمه در کشور را 2.2 درصد عنوان کرد و افزود: پیش بینی ما عبور این رقم از 2.2 درصد تا پایان سال است.

رییس شورایعالی بیمه توضیح داد که علت فاصله نفوذ بیمه در ایران با میانگین جهانی به دلیل قدرت نظام تامین اجتماعی در ایران است.

وی پرداخت خسارت های سنگین مانند آتش سوزی پتروشیمی بوعلی، ساختمان پلاسکو، تصادف قطار سمنان و معدن یورت را نشانه قدرت و اقتدار صنعت بیمه دانست.

همتی با بیان اینکه مجمع تمامی شرکت های بیمه برگزار شده است اعلام کرد که مجمع بیمه ایران نیز بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: رشته های بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه تکمیلی درمان به دلیل تخریب های غیرفنی مقداری از تعادل خارج شده بود که در حال خروج از حالت بحرانی هستند؛ همچنین مساله بیمه های اتومبیل‌های صفر کیلومتر هم با همکاری سندیکای بیمه گران و شرکت ها حل شد.

همتی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی می توانند آزاد شوند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا همه بتوانند بیمه تکمیلی بازنشستگی داشته باشند.

وی ادامه داد: حتما صندوق های بازنشستگی دستگاه ها باید تحت نظر یک رگولاتور باشند زیرا در غیر این صورت در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.

رییس شورایعالی بیمه به جلسه اخیر با مدیران عامل شرکت های بیمه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای رشته بیمه مسئولیت نرخ های غیرفنی داده می شود و در این جلسه خواستار توجه مدیران عامل شرکت ها به این موضوع شدیم.


نظارت بر صندوق های بازنشستگی  در قالب بیمه های عمر در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد


همتی  اضافه کرد : در مجمع بیمه مرکزی مطرح شد که نظارت بر صندوق های بازنشستگی خصوصی و تازه تاسیس به عهده بیمه مرکزی قرار بگیرد.

پیش از صحبت‌های همتی، مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل بیمه مرکزی، گزارشی از برنامه های کوتاه و میان مدت بیمه مرکزی برای توسعه فرهنگ بیمه در طول سال های فعالیت دولت یازدهم ارائه کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 456
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران