پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307519 تاریخ : 1396/08/06-18:37:07
,5,20,
رسانه رکن سوم امنیت ملی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه رکن سوم امنیت ملی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر تا دیروز غذا و سلاح 2 رکن امنیت ملی بودند، امروز رکن سومی به نام رسانه به آن اضافه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (شنبه، ششم آبان‌ماه) در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به این‌که 15 هزار مجوز برای رسانه‌ها پس از انقلاب اسلامی صادر شده که 56 درصد این مجوزها متعلق به دولت یازدهم بوده است، گفت: در حوزه رسانه‌های برخط سایت‌ها از 200 عدد در پایان دولت یازدهم به 2 هزار و 800 عدد رسیده و شاخص‌های دیگری که نشانه توسعه کمی مطبوعات و پایبندی دولت یازدهم به تحول خویش برای گشایش فضای آزاد فکر و ابراز اندیشه بود، نیز کاملا مشهود است.

وی افزود: از موفقیت‌های دیگر در دولت یازدهم در عرصه رسانه در حوزه قوانین و مقررات بود از جمله رتبه بندی مطبوعات که با مشارکت و اشراف صنف مطبوعات در آن دوره شاهد پاره‌ای از اتفاق‌های خوب بودیم.

صالحی تصریح کرد: امروز جشنواره و نمایشگاه مطبوعات آغاز شد، نمایشگاهی که در آغاز دولت دوازدهم حدود هزار رسانه در آن حضور دارند و اتفاق‌های بزرگ و کوچکی در آن رخ می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم اکنون در جشن ملی، مطبوعات و اصحاب رسانه زیر یک سقف قرار می‌گیرند تا با هم تنفس کنند و دغدغه‌های ایران را با رسانه واگویه کرده، با مردم تماس مستقیم برقرار کنند و درد مردم را بشنوند.

وی به ضرورت تقویت بنیه ملی رسانه اشاره کرد و گفت: اگر تا دیروز غذا و سلاح 2 رکن امنیت ملی بودند، امروز رکن سومی به نام رسانه به آن اضافه شده است.

صالحی امیری افزود: همانطور که جامعه بدون غذا و سلاح در معرض تهدید است، جامعه بدون رسانه یا با رسانه کم اعتماد نیز در معرض تهدید است و جامعه‌ای که خبرهای دقیق و سریعش را از بیرون مطالبه کند، ناامن است و جامعه‌ای که نتواند در سرعت و دقت و تحویل خبر اقدام کند یک جامعه ناامن خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دولت و اصحاب رسانه خواست تا دست به دست هم بدهند که رسانه را به عنوان رکن سوم امنیت درنظر گیرند و تاکید کرد: البته نمی‌گوییم به اندازه بنیه نظامی به رسانه کمک شود، اما نگاهی به این اتفاق صورت گیرد که جامعه بدون رسانه امنیت ندارد و این رسانه‌ها شامل رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب است.

وی تقویت و ارتقا کیفیت رسانه‌ها را منوط به همت اهالی و اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: ما رسانه مولد می‌خواهیم نه رسانه ناقل و دلال خبر و گزارش، معتقدیم رسانه با تولید خبر می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

صالحی امیری با بیان این‌که رسانه باید جایگاه اطلاع رسانی و نقد منصفانه داشته باشد، افزود: رسانه مدنی مرز حائل جامعه مدنی از جامعه جاهلی است.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، امروز (شنبه، ششم آبان‌ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در مصلای امام خمینی (ره) تهران به‌طور رسمی گشایش یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 440
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران