پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492001 تاریخ : 1398/07/21-10:48:05
,25,
رخداد بزرگترین آزادسازی محدوده‌های اکتشافی کشور تا پایان سال جاری

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خبر داد:

رخداد بزرگترین آزادسازی محدوده‌های اکتشافی کشور تا پایان سال جاری

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در آستانه‌ شصتمین سال فعالیت خود، بزرگترین آزادسازی و واگذاری محدوده‌های اکتشافی کشور را تا پایان سال جاری به انجام می‌رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی،‌ رییس این سازمان از آزادسازی و واگذاری 60 محدوده اکتشافی خبر داد و افزود: بر مبنای رویکرد جدید سازمان در حوزه فعالیت‌های کلان اکتشافی کشور بنا داریم محدوده‌هایی را در قالب آزادسازی و محدوده‌هایی را که در آن فاز شناسایی و پیجویی انجام شده‌ را در قالب واگذاری طبق تشریفات قانونی اعلام کنیم تا بخش خصوصی در فضای عادلانه و شفاف به فعالیت‌های معدنکاری ورود پیدا کند.

علیرضا شهیدی با بیان این‌که در محدوده‌هایی که بنا به آزادسازی آن داریم اطلاعات پایه مناسب تهیه شده، تاکید کرد: این مناطق از نظر این سازمان جزو مناطق مستعد است که انتظار می‌رود بخش خصوصی با ورود خود اقدام به تکمیل عملیات اکتشاف در مرحله تفصیلی کرده و در نهایت وارد چرخه بهره‌برداری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که در محدوده‌هایی که بنا بر واگذاری آنهاست مراحل شناسایی و پیجویی و همچنین تلفیق و مدلسازی داده‌های حاصل از اطلاعات پایه انجام شده، تصریح کرد: این محدوده‌ها به پروانه و گواهی کشف رسیده که در آنها وجود مواد معدنی با ارزش همچون طلا، مس، آهن، سرب، روی و عناصر نادر خاکی محرز شده‌است.

وی در ادامه رویکرد جدید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را انجام اکتشاف‌های عمقی، تهیه اطلاعات پایه دقیق‌تر و بازنگری اطلاعات پیشین با روشهای روز دنیا عنوان کرد و گفت: این فعالیت‌ها به طور قطع موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در امر اکتشاف، تحول چشمگیر در فعالیت‌های معدنکاری، عمرانی و زیرساختی کشور خواهد شد.

شهیدی با اشاره به آزادسازی و واگذاری 60 محدوده اکتشافی تا پایان سال در کشور آن را بزرگترین رخداد اکتشافی دانست که رونق اکتشاف و معدنکاری را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است؛ مراحل آزادسازی محدوده‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به تدریج و با اعلام قبلی از هفته اول آبان‌ماه صورت خواهد پذیرفت و همچنین واگذاری محدوده‌ها نیز پس از طی تشریفات قانونی و فراخوان عمومی برای نیمه اول آذرماه انجام خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران