پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388651 تاریخ : 1397/07/18-10:49:14
,10033,
رایزنی با 6 شرکت داروسازی آذربایجان‌غربی برای تولید گیاهان دارویی مورد نیاز

رایزنی با 6 شرکت داروسازی آذربایجان‌غربی برای تولید گیاهان دارویی مورد نیاز

معاون سازمان محیط زیست گفت: هم اکنون با 6 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی، رایزنی اولیه صورت گرفته تا نسبت به عقد تفاهم نامه و یا قرارداد برای تولید گونه‌های خاص مورد نیاز آن شرکت‌ها اقدام شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود تجریشی با اشاره به برنامه زمانی کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: به طور کلی بسیاری از گیاهان دارویی به دو صورت بهاره یا پاییزه مورد کشت قرار می گیرند که کشت پاییزه در سال بعد محصول داده و فصل کشت بهار امسال نیز گذشته است.

وی تصریح کرد: در کشت بهاره در فصل اردیبهشت و به محض مساعد شدن هوا، نسبت به آماده‌سازی زمین و کشت بذر گیاهان دارویی یک ساله و کشت نشای گیاهان دارویی چند ساله اقدام می‌شود.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: داشت این گیاهان در طول فصل رشد شامل واکاری، آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها بوده که برای هر گیاه دارویی متفاوت است.
وی گفت: معمولا بسیاری از این گیاهان چند ساله بوده چون حدود چهار تا پنج سال در زمین می‌مانند و براساس نوع گیاه در سال، چند چین برداشت نیز صورت می‌گیرد که البته در سال نخست ممکن است تنها یک چین برداشت شود.
تجریشی با اشاره به ویژگی کشت پاییزه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: در این نوع کشت، معمولا در اوایل پاییز نشای گیاهان دارویی در زمین اصلی مورد کشت قرار گرفته و عملیات مناسب داشت اعم از آبیاری جهت استقرار گیاهان در زمین انجام می‌گیرد.
وی افزود: سپس گیاهان در بهار رشد خود را آغاز کرده و لازم است تمامی عملیات داشت اعم از آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها به صورت روتین انجام گیرد و این گیاهان با توجه به استقرار اولیه مناسب در سال نخست نیز محصول خوبی خواهد داشت.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به فراوری محصولات گیاهان دارویی و کاربرد آن گفت: فروش خام گیاهان دارویی، خشک کردن گیاهان دارویی، عرق گیری، اسانس گیری، عصاره گیری و تولید داروی گیاهی از جمله کاربردهای گیاهان دارویی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، گیاهان دارویی دارای ارزش افزوده بالایی هستند و از سوی دیگر به دلیل افزایش استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح جامعه، به راحتی قابلیت جایگزینی یا کشت های غالب شهرستان های مورد مطالعه را داشته و می تواند جایگزین مناسبی برای کشاورزی منطقه باشد.
تجریشی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در سطح استان و وجود چندین شرکت داروسازی فعال در حوزه داروهای گیاهی، امکان عقدقرارداد کشاورز با این شرکت ها برای تولید گونه های خاص مورد نیاز آن شرکت ها نیز فراهم بوده که این موضوع در حال پیگیری است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: هم اکنون با 6 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی رایزنی اولیه صورت گرفته تا نسبت به عقد تفاهم نامه و یا قرارداد برای تولید گونه‌های خاص مورد نیاز آن شرکت‌ها اقدام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران