پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489754 تاریخ : 1398/05/28-17:10:36
,15,
راه‌حل جامع بانک سامان برای پرداخت‌یارها

راه‌حل جامع بانک سامان برای پرداخت‌یارها

مدیر بانکداری الکترونیک بانک سامان از راه‌اندازی وب سرویس جدید این بانک برای تسویه حساب پرداخت‌یارها خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، عباس میرزا نیری در مورد این خدمت تازه بانک سامان گفت: بانک مرکزی و شرکت شاپرک از سال 97  فعالیت نوینی را در حوزه خدمات پرداخت تحت عنوان پرداخت‌یار به منظور ایجاد دسترسی ساده‌تر برای اتصال پذیرندگان به شبکه پرداخت کشور معرفی و به رسمیت شناخته‌اند.

به گفته او، بانک سامان از ابتدای تعریف فرایندهای پرداخت‌یاری از ابتدای سال 97 در کنار شرکت شاپرک ضمن تهیه زیر ساخت‌های لازم و افتتاح حساب ویژه پرداخت‌یاری، سرویس‌های تسویه حساب پرداخت‌یاران را در اختیار شاپرک قرار داده است.

مدیر بانکداری الکترونیک بانک سامان با این توضیحات ادامه داد: هم اکنون در حدود 60 شرکت پرداخت‌یاری ضمن اخذ مجوزهای لازم، توسط شاپرک جهت افتتاح حساب پرداخت‌یاری به بانک سامان معرفی شده‌اند، که 36 شرکت پرداخت‌یار تست‌های فنی شاپرک را گذرانده و آماده ارائه خدمات پرداخت‌یاری هستند که نام این شرکت‌ها در سایت شاپرک موجود است.

بنابراین گزارش، یکی از سیاستهای بانک مرکزی در مورد فناوری‌های مالی یا فین‌تک‌ها ، قانون‌گذاری در زمینه فعالیت این شرکت‌هاست. فین‌تک‌ها در 5 گروه: پرداخت‌ساز، پرداخت‌یار، پرداخت‌بان، حساب‌یار و ضابطه‌یار توسط بانک مرکزی دسته‌بندی و در ابتدا چارچوب فعالیت پرداخت‌یاران مشخص شده است. پرداخت‌یاران شخصیت‌های حقوقی هستند که خدمات پرداخت را به صورتی جذاب‌تر، سفارشی‌سازی شده و مشتر‌ی‌محورتر عرضه می‌­کنند. با توجه به تخصصی که این شرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات دارند می‌توانند خدمات پرداخت را به صورتی ارائه دهند که انطباق بیشتری با نیازمندی‌های مشتریان داشته باشد.

پیشتر این خدمات توسط درگاه‌های واسط به پذیرندگان خرد ارائه می‌‌شد، ولیکن درحال حاضر تمامی شرکت‌هایی که قصد ارائه خدمات پرداخت‌یاری دارند باید ضمن عقد قرارداد با یکی از  شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (psp) نسبت به اخذ مجوز شاپرک اقدام کنند

این گزارش می‌افزاید: پرداخت‌یاران می‌‌توانند پس از اخذ معرفی‌نامه از شاپرک، برای افتتاح حساب ویژه پرداخت‌یاری به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایند. طبق قوانین بانک مرکزی این حساب‌ها به نام پرداخت‌یار افتتاح می‌شوند ولیکن پرداخت‌یار حق برداشت از آن را به شاپرک تفویض می‌کند. شرکت شاپرک توسط و‌ب‌سرویس‌های انتقال وجه، مبالغ را از حساب پرداخت‌یار برداشت و با پذیرندگان تسویه می‌‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران