پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448542 تاریخ : 1397/11/21-12:59:11
,11,
راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به شرکت ساخت و توسعه بازگشت/ نباید بودجه بازآفرینی شهری صرف کارهای نمایشی شود

اسلامی در آیین افتتاح باند دوم نیک‌آباد-حسن‌آباد:

راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به شرکت ساخت و توسعه بازگشت/ نباید بودجه بازآفرینی شهری صرف کارهای نمایشی شود

وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح پروژه‌های شرق استان اصفهان از بازگشت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خبر داد و گفت: در جلسه هیات دولت مطرح شد تا این پروژه و تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه به شرکت راه‌آهن واگذار شده است مجدد به شرکت ساخت و توسعه بازگردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح باند دوم نیک‌آباد-حسن‌آباد، هرند-کوهپایه و روکش آسفالت ورزنه-حسن‌آباد واقع در شرق استان اصفهان اظهار داشت: امروز در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که دشمنان ایران اسلامی یک جنگ اقتصادی با هدف وجود نداشتن جمهوری اسلامی به پا کرده‌اند. البته این قبیل اقدامات از روز اول پیروزی انقلاب با اشکال مختلف و با هدف تحمیل هزینه‌های هنگفت به مردم و انقلاب اعمال شده است، اما این اقدامات همواره با عنایت خاصه خداوند، جانفشانی‌های مردم و رهبری امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناکام مانده‌اند.

وی افزود: به شکرانه موفقیت‌های پیاپی طی 40 سال گذشته و میثاق مجدد با شهدا، باید در آغاز 40 ساله دوم انقلاب متفاوت‌تر از 40 سال اول کار شود و بحث مهم خلوص نیت، وحدت و یکپارچگی است.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که استقلال مهم‌ترین خواست مردم تامین شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از نظر استقلال در جهان مثال ندارد.

اسلامی با اشاره به تغییر شیوه‌های تحریم علیه نظام در شرایط کنونی گفت: در تحریم‌های جدید، پیگیری آنها با هدف جلوگیری از تحقق اهداف دولت و کشور انجام می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به نفوذ آمریکا در تصمیمات کشورهای مختلف جهان از طریق سفارتخانه‌های خود در آن کشورها یادآور شد: باتوجه به استقلال موجود در کشور خود درمی‌یابیم که مرز بین عزت و ذلت در همین نقطه است که به برکت خون شهدا حاصل شده و ما نیز در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم.

وی در ادامه با بیان اینکه رشد و پیشرفت نیازها را متفاوت می‌کند تصریح کرد: در دهه گذشته بودجه عمرانی کشور صرف مسائل شبه جاری مانند یارانه پرداختی شده است و در مقابل اعتبارات و بودجه جاده‌ها و زیربناها با استفاده از منابع گوناگون و متفاوت تامین می‌گردید.

اسلامی افزود: در شرایط کنونی باید نیازهای مردم اولویت‌بندی و به آن‌ها پرداخته شود و در همین شرایط دشوار باتوجه به برنامه‌محوری نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به وضعیت ناهمواری راه‌های کشور اظهار داشت: از طریق سامانه PMS تمامی راه‌ها شامل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اسکن و سندسازی شده‌اند. در قالب برنامه در راستای بهسازی و ترمیم در دست اجرا قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول از پیگیری بند (و) تبصره 5 قانون برای تهاتر مطالبات و بدهی پیمانکاران حوزه راهسازی خبر داد و افزود: 3300 نقطه پر تصادف شناسایی شده و 1700 نقطه در اولویت قرار دارد و باتوجه به درخواست اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی به دنبال اقدام جدی برای رفع این نقاط در سال 98 هستیم.

وی در خصوص مباحث الحاق به محدوده اظهار داشت: تخصیص زمین به خانه اولی‌ها در اولویت قرار دارد اما عموم مربوط به شهرسازی و مسکن شهرهای زیر 50 هزار نفر به شورای برنامه‌ریزی استان تخصیص اعتبار شده است اما برای شرق استان اصفهان، حق تفکیک با هدف رفع مشکلات مردم به همکاری استانداری و بنیاد مسکن تاکید شده است. همچنین مشکلات مربوط به مسکن مهر نیز در شورای مسکن استان مورد بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

اسلامی در ادامه به مشکلات مربوط به تخصیص قیر برای روسازی راه‌ها به ویژه باندهای دوم اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی 6 ماه اول سال قیر تخصیص نیافت اما یک ماه گذشته قیر از حالت بحران خارج شده و به طور مستمر در حال تخصیص است اما تاکید ما اجرای روسازی صحیح و درست باتوجه به وضعیت آب و هوا و ماندگاری پوشش جاده‌ها است.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص مشکلات فرودگاه اصفهان نیز بیان داشت: از نظر وزارت راه و شهرسازی 435 هکتار مربوطه باید مورد کارشناسی و رفع و رجوع قرار گیرد اما در ادامه کار توسعه باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

عضو کابینه دولت تدبیرو امید با اشاره به درخواست‌های نمایندگان مجلس استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصریح عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بیان داشت: تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود 15 روز قبل در جلسه‌ هیات دولت مطرح شد تا مجدد به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل باز گردد، زیرا معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تاسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل بوده است.

وی در خصوص پروژه‌های قابل اجرا در بافت فرسوده تاکید کرد: اگرچه اختیار امور مربوط به استانداران ابلاغ شده است اما اجازه نمی‌دهیم یک قرآن از اعتبارات مربوط به پروژه‌های بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده صرف کارهای نمایشی شود. اولویت در بافت‌های فرسوده مسکن است و بازآفرینی در جمعیت آن منطقه خود را نشان می‌دهد که در صورت جمعیت‌پذیری و رشد مناطق، تزیین محلات از طریق مردم همان محل یا منطقه انجام خواهد گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران