پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522638 تاریخ : 1399/08/26-15:10:46
,11,
راه آهن خواف - هرات حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی شرق و غرب/بهره گیری از ریل ملی از سال 97 به بعد در همه پروژه ها

معاون ساخت و توسعه راه آهن،بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت اعلام کرد:

راه آهن خواف - هرات حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی شرق و غرب/بهره گیری از ریل ملی از سال 97 به بعد در همه پروژه ها

معاون ساخت و توسعه راه آهن،بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت گفت: در پروژه های ریلی از سال 97 به این سو از ریل ملی برای ریل گذاری پروژه ها استفاده شده است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن،بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت امروز در نشست خبری مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت را ه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور اتصال راه آهن و شبکه ریلی به کشورهای همسایه است، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از کریدورهایی که در شبکه ریلی مورد توجه است، کریدور ترانزیتی شرق ـ غرب است، راه آهن خواف ـ هرات به طول 220 کیلومتر تا شهر هرات افغانستان در قالب 4 قطعه اجرا می شود که حلقه مفقوده این کریدور بود. 3 قطعه آن توسط کشور ایران و وزارت راه و قطعه چهارم توسط افغانستان ساخته می شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن اظهار داشت: دو قطعه اول به طول 77 کیلومتر در خاک ایران ساخته شد، قطعه سوم به طول 63 کیلومتر توسط ایران در خاک افغانستان ساخته شد، همچنین ایستگاه روزنک نیز در انتهای قطعه سوم توسط ایران تکمیل شد و قطعه چهارم به طول 80 کیلومتر توسط طرف افغانستانی تکمیل شد.

وی درباره تأمین ریل این خط آهن گفت: بخشی از ریل این مسیر ریلی چون از قبل وارد کشور شده بود، وارداتی است، اما از سال 97 که ذوب آهن اقدام به تأمین ریل ملی کرد ما در ریل گذاری ها از ریل ایرانی استفاده می کنیم. مگر آنکه ریلی از قبل وارد کشور شده باشد، حتی در ایستگاه روزنک علاوه بر ریل از سوزن ریل که در داخل تولید شده بود، استفاده کردیم. در 6 پروژه ریلی تأمین ریل به صورت متمرکز توسط کارفرما (دولت) انجام شده است و در سال برای پروژه خط آهن خواف ـ هرات جابجایی یک میلیون مسافر و 6 میلیون تن بار هدف گذاری شد.

وی افزود: راه آهن خواف ـ هرات در کنار اتصال ایران به افغانستان بخشی از کریدور ریلی ترانزیتی شرق ـ غرب است. در ادامه هم کشور افغانستان هرات را به مزار شریف متصل می کند و مزار شریف هم به شبکه ریلی متصل است. بنابراین با تکمیل خواف ـ هرات کریدور ریلی شرقی ـ غربی خواهیم داشت که چین، ترکمنستان و قرقیزستان را به ایران متصل می کند.

خطیبی در پاسخ به این سوال که قطعه 3 این خط آهن از چه اعتباری ساخته شده است، گفت: قطعه سوم که در خاک افغانستان ساخته شد از محل کمک های جمهوری اسلامی ایران به کشور افغانستان اجرا شد که ارزش امروز آن حداقل 1100 میلیارد تومان است.

وی گفت: برای کل قطعات یک تا سه در خط آهن خواف ـ هرات 400 میلیارد تومان هزینه شد که ارزش روز آن 2500 میلیارد تومان است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن در پاسخ به این سوال که قیمت ریل ملی نسبت به قیمت های بین المللی ریل چگونه است، گفت: اگر نرخ ارز فعلی در بازار آزاد در نظر بگیریم، ریل ملی ارزان تر از ریل بین المللی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران