پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399151 تاریخ : 1397/07/24-13:37:01
,15,
راه اندازی خدمات ابری کوانتومی در کانادا

راه اندازی خدمات ابری کوانتومی در کانادا

شرکت کانادایی دی-ویو به تازگی بستر خدمات ابری کوانتومی رایگانی را راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از «IEEE»؛ بسیاری از کارشناسان معتقدند رایانش کوانتومی می تواند در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی، کشف دارو، افزایش سرعت پردازش ها، غیر قابل نفوذ کردن سامانه ها و حتی کنترل ترافیک به کار برود؛ با وجود این رایانه های کوانتومی فعلی نسبت به ابزارهای سنتی از عملکرد متوسطی برخوردار بوده، بسیار گران قیمت هستند. به علاوه این تجهیزات را باید در دمای بسیار پایینی نگه داری کرد و متخصصان بسیار کمی توان کار با آن را دارند.

شرکت کانادایی دی-ویو (D-Wave System) که در زمینه ی تولید رایانه های کوانتومی فعالیت می کند، به تازگی خدماتی ابری به نام لیپ (Leap) را راه اندازی کرده است. لیپ نوعی خدمات کوانتومی ابری است که پردازش های کوانتومی را برای هر شخصی که با یک رایانه و پهنای باند مناسب به آن متصل می شود، شبیه سازی می کند.
ثبت نام در لیپ رایگان است و به علاقه مندان اجازه می دهد، در هر ماه به مدت یک دقیقه منابع یک رایانه کوانتومی 2000Q را به خود اختصاص دهند. شاید این زمان زیاد به نظر نرسد؛ اما مزیت کلیدی رایانه های کوانتومی، سرعت پردازش بسیار بالای آنها است که اجازه می دهد، محاسباتی مانند پیدا کردن اعداد اول یک عدد بزرگ، بهینه سازی مسیرها یا محاسبات ساختار مولکولی که در شرایط عادی به روز ها یا هفته ها زمان نیاز دارند، تنها در چند ثانیه انجام دهد.
رایانه های کوانتومی داده ها را در کیوبیت یا بیت کوانتومی ذخیره می کنند که امکان انجام پردازش ها به صورت موازی را فراهم می آورد.
ماری تام (Murry Thom)، مدیر بخش نرم افزار و خدمات ابری دی-ویو گفت: ما می خواهیم به صدها هزار یا میلیون توسعه دهندگان اجازه بدهیم به فناوری کوانتومی دسترسی داشته، آن را درک کنند و تولید برنامه در این بستر بپردازند.
علاوه بر امکان دسترسی به یک سامانه ی 2000Q در لیپ، این بستر اسناد، ویدئوها، محتوای آموزشی و یک اجتماع را به کاربرانی که هرگز با چنین ابزارهایی کار نکرده اند، ارائه می دهد.
تام ادامه داد:در حال حاضر افراد بسیار کمی در حوزه ی شبیه سازی مواد، خدمات مالی و یادگیری ماشینی وجود دارند که برنامه نویسی کوانتومی را درک می کنند؛ اما تمرکز سیستم ما روی افرادی تازه کار در این حوزه است.
دی-ویو همچنین یک کیت توسعه نرم افزار متن باز (SDK) به نام اشن (Ocean) را ارائه می دهد که امکان توسعه ی برنامه ها را روی 2000Q فراهم می کند. به علاوه یک تالار گفتگو نیز مخصوص توسعه دهندگان ایجاد کرده است تا بتوانند پیرامون مسائلی مانند ایجاد کد با یکدیگر گفتگو کنند. هر برنامه ای که تولید می گردد در این بستر به اشتراک گذاشته خواهد شد.
شرکت مذکور تخمین می زد یک دقیقه یاد شده برای انجام 400 تا 4 هزار نوع پردازش مختلف در هر ماه کافی باشید؛ اما اگر توسعه دهنده ای مدت زمان بیشتری را نیاز دارد، قادر است با پرداخت 2 هزار دلار در هر ماه سیستم را به مدت یک ساعت در اختیار بگیرد. این مبلغ بسیار کمتر از 100 هزار دلاری است که سازمان ناسا برای دسترسی به سیستم 2000Q خود از کاربران طلب می کند.
دی-ویو برای راه اندازی وبگاه لیپ از خدمات ابری آمازون به عنوان واسطی برای انتقال داده ها بین کاربران و 2000Q، ایجاد صفی از کارهای در حال انتظار و ارسال نتایج استفاده می کند.
شرکت هایی مانند IBM و Rigetii نیز در گذشته خدمات ابری کوانتومی مخصوص به خود را راه اندازی کرده بودند؛ اما پژوشگران معتقدند سامانه ی وی-ویو از توان بسیار بالاتری نسبت به این دو شرکت برخوردار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران