پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250057 تاریخ : 1395/09/09-11:07:11
,10030,
راه اندازی تعاونی توسعه وعمران بناب در قالب تأسیس 40 تعاونی کشوری

راه اندازی تعاونی توسعه وعمران بناب در قالب تأسیس 40 تعاونی کشوری

عضو هیأت مدیره تعاونی توسعه و عمران گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 40 تعاونی توسعه و عمران در کشور تأسیس می شود که یکی از آنها مربوط به شهرستان بناب است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،نشست هماهنگی ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بناب در حالی با حضور عضو هیأت مدیره تعاونی توسعه و عمران کشور در فرمانداری این شهرستان برگزار شد که در آن خبر از راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران بناب در قالب تأسیس 40 تعاونی توسعه و عمران در کشور داده شد.

40 تعاونی توسعه و عمران در کشور تأسیس می شود

عضو هیأت مدیره تعاونی توسعه و عمران کشور و عضو مجمع استانداران ظهر یکشنبه در این نشست اظهار داشت: تعاونی های توسعه و عمران با هدف بکارگیری سرمایه های خود مردم ایجاد می شوند و قانون آن در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

نصرت الله تاجیک اظهار کرد: فلسفه تأسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تسریع رشد و توسعه، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، بسترسازی برای ورود به بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، بر مبنای قانون تشکیل شده است.

عضو مجمع استانداران کشور در ادامه تصریح کرد: اعضای این تعاونی ها تمامی افراد حقیقی متولد یا ساکن و یا شاغل در شهرستان است. حداقل جمعیت تعداد اعضا جهت ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت شهرستان بناب برسد.

 

تاجیک اضافه کرد: شهرستان بناب دارای 140 هزار نفر جمعیت است که باید 700 نفر از جمعیت ساکن با سرمایه 300 میلیون تومان عضو این تعاونی ها شوند و سرمایه هر عضو 15 هزار تومان است.

وی بهسازی بافت های فرسوده را از عمده فعالیت های توسعه و عمران برشمرد و گفت: بافت فرسوده شهری و روستایی از طریق این تعاونی می تواند در اختیار شرکت های اقماری این تعاونی قرار گیرد تا بتوانند به سرعت چهره شهر و روستا را نوسازی کنند.

این عضو هیأت مدیره تعاونی توسعه و عمران خاطرنشان کرد: هدف از تأسیس این تعاونی ها توسعه و عمران هرچه بیشتر در مناطق روستایی و شهری است که امیدواریم براساس هدف گذاری های انجام شده در این مسیر موفق عمل کرده و توسعه و آبادانی هرچه بیشتر را در مناطق و شهرستان های هدف این طرح شاهد باشیم.

تاجیک بیان کرد: در ابتدای آغاز فعالیت این تعانی شهرستان های بناب و سراب از استان آذربایجان شرقی برای تأسیس و راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی به عنوان پایلوت انتخاب شده بودند که بعداً قرار شد در تمام شهرها این شرذکت تعاونی تأسیس و راه اندازی شود.

عضویت یکصد بنابی در شرکت تعاونی توسعه و عمران

فرماندار بناب نیز در این نشست ضمن استقبال از تأسیس و راه اندازی این شرکت گفت: شهرستان بناب به جهت داشتن پتانسیل و ظرفیت بالا در اکثریت بخش ها می تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.

 

ولی الله فرج اللهی افزود: تاکنون در این شهرستان یک صد نفر عضو این شرکت تعاونی شده اند که قطعاً با توجه به استقبال خوب مردم این شهرستان جمعیت بیشتری عضو این شرکت خواهند شد.

وی با اعلام اینکه رؤسای ادارات شهرستان عضو این شرکت تعاونی شده اند؛ افزود: امیدواریم مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین دهیاران و اتحادیه های صنفی شهرستان نسبت به عضویت در این شرکت تعاونی اهتمام ورزند.

فرماندار بناب با اشاره به کارنامه ناموفق برخی شرکت های تعاونی در گذشته اظهار امیدواری کرد این شرکت با توجه به پشتوانه قوی خود بتواند به عنوان یک شرکت تعاونی موفق عمل کند.

فرج اللهی تصریح کرد: بعد از شکل گیری و تشکیل این شرکت تمامی طرح های روستایی را در قالب این شرکت تعاونی اجرا خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران