پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491474 تاریخ : 1398/07/10-10:12:32
,11,
رانندگان کامیون امسال 230 میلیون تن بار جابه‌جا کردند

رانندگان کامیون امسال 230 میلیون تن بار جابه‌جا کردند

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خبر داد که رانندگان ناوگان باری با وجود مشکلات مربوط به تامین لاستیک و روغن موتور در شش ماهه نخست سال حدود 230 میلیون تن کالا را در سطح کشور جابه‌جا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامحسین دغاغله  گفت: در سال جاری و با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه و موانع ایجاد شده برای ورود مواد اولیه و کالاها به کشور با همت و تلاش‌های مضاعف دست اندرکاران بخش حمل‌و نقل به ویژه رانندگان آمار حمل کالا افزایش یافت.

وی گفت: رانندگان ناوگان باری، امسال و با وجود همه مشکلات از قبیل کمبود و گرانی لاستیک، افزایش بی‌رویه قیمت لوازم یدکی، معطلی بیش از حد در صفوف بارگیری تخلیه و ... حدود 230 میلیون تن کالا را در شش ماهه نخست سال در سطح کشور جابه‌جا کردند.

وی ادامه داد: این میزان بار در قالب 15.2 میلیون سفر کامیون تا پایان شهریور جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7.5 میلیون تن کالا و 100 هزار سفر کامیون افزایش یافته است.

دغاغله ادامه داد: این میزان بار با حدود 349 هزار دستگاه ناوگان باری فعال و 4412 شرکت و موسسه حمل‌و نقل کالا جابه‌جا شده است.

 مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اضافه کرد: بر اساس آمار ثبتی بارنامه‌های صادره، میانگین وزن محموله‌های جابه‌جا شده در هر سفر از 14.6 به 15.1 تن افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش بهره وری ناوگان و استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان موجود است.

دغاغله گفت: در ماه‌های گذشته در شرایط خاص کشور که تامین کالاهای اساسی از اهمیت وِیژه‌ای برخوردار است و همزمانی پهلوگیری بی‌سابقه و فزآینده کشتی‌ها در بنادر جنوبی کشور با فصل برداشت محصولات کشاورزی، تسریع در حمل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: آمار حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور تا پایان تابستان حدود 11 میلیون تن بوده است که نسبت به بازه زمانی سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران