پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464585 تاریخ : 1398/02/24-17:05:23
,5,
ذخیره آب سدهای تهران به یک میلیارد و 29 میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

ذخیره آب سدهای تهران به یک میلیارد و 29 میلیون مترمکعب رسید

ذخیره آب در سدهای تهران هم اکنون یک میلیارد و 29 میلیون مترمکعب و 322 میلیون متر مکعب بیشتر از ذخیره سال گذشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید حسن رضوی، با اشاره به اینکه سال گذشته در مدت مشابه ذخیره سدهای تهران 706 میلیون مترمکعب بوده است افزود: هم اکنون حجم مخازن سدهای تهران به وضعیت سال‌های نرمال رسیده و ادامه ورودی آب به مخزن سدها شرایط آن‌ها را نسبت به نرمال نیز بهتر خواهد کرد.

وی شرایط سد ماملو، لتیان و طالقان را در آستانه سرریز دانست و گفت: سر ریز سد طالقان از 20 اردیبهشت و با دبی 60 متر مکعب بر ثانیه شروع شده است و سرریز آن وارد رودخانه شاهرود شده و برای تغذیه مصنوعی و استفاده پایین دست رها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه سد ماملو در اواخر اردیبهشت به سرریز خواهد رسید ادامه داد: در حال حاضر تخلیه این سد برای تغذیه مصنوعی دشت ورامین و تأمین آب بند علی خان و حق السهم زیست محیطی دریاچه نمک و تالاب‌های موجود در آن منطقه استفاده می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 میلیون مترمکعب از ظرفیت سد کرج برای مهار سیلاب‌های احتمالی این ماه خالی است گفت: با توجه به حجم ورودی به سدها، ظرفیت آن تا پایان خرداد تکمیل خواهد شد.

وی 90 درصد سد لتیان را پر اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون 10 درصد ظرفیت سد لتیان و ماملو برای مهار جریان‌های سیلابی کوهپایه‌های البرز که احتمالاً اتفاق خواهد افتاد خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به میزان بارش برف قابل توجه در حوضه سد لار افزود: به نظر می‌رسد آبگیری این سد امسال از سال‌های خوب در طول دوران بهره برداری آن باشد که این شرایط پشتوانه خوبی برای تأمین آب تهران و مازندران در بخش کشاورزی است.

رضوی با بیان اینکه نیروگاه‌های برق آبی تهران امسال با ظرفیت کامل در مدار خواهد بود افزود: 280 مگاوات نیروگاه برق آبی در سدهای امیرکبیر، لتیان و طالقان نصب است که امسال این سدها با تمام توان به مدار وارد می‌شود و پایداری شبکه برق را در پیک مصرف به همراه خواهد داشت.

وی میزان بارش‌های تهران را از ابتدای سال آبی تا امروز بیش از 370 میلی متر دانست و ادامه داد: این حجم بارش نسبت به سال گذشته با 82 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت با 53 درصد رشد همراه بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران