پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493363 تاریخ : 1398/08/20-10:27:46
,17,16,
ذخیره 150 هزار تنی معدنی برای سیلیکون متال در استان همدان

رییس سازمان صمت همدان خبر داد :

ذخیره 150 هزار تنی معدنی برای سیلیکون متال در استان همدان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اعلام کرد: یک معدن پشت معادن سرمک برای طرح سیلیکون متال در محدوده روستای بابارئیس ملایر در نظر گرفته شده است که در حال حاضر حدود 40 تا 50 هزار تُن ذخیره معدنی سیلیس موجود در سطح خاک دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیدرضا متین در این باره گفت: اگر این معدن اکتشاف شود، بین 130 تا 150 هزار تُن سیلیس دارد و برای حدود 10 تا 12 سال آینده سیلیکون متال ذخیره آماده دارد.

او ادامه داد: در نشستی که با مدیران شستا داشتیم، پیشنهاد آنها اجرای طرح سیلیکون متال در وسعت 100 هکتار بود که به 25 هکتار کاهش یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: چون این میزان وسعت طرح تاییدیه وزارت صمت و دیگر وزارتخانه‌ها را می‌خواهد، پیشنهاد ما اجرای طرح در هفت تا 10 هکتار زمین با ظرفیت 6 تا 12 هزار تُن است.

متین با بیان اینکه این طرح به 20 مگاوات برق نیاز دارد گفت: یک قطعه زمین در شهرک صنعتی جوکار و زمین دیگری در محدوده نزدیک معدن در نظر گرفته شده است که در صورت تایید از سوی شرکت شستا، آماده هرگونه همکاری هستیم.

او بر این باور است که اگر طرح در شهرک صنعتی جوکار اجرایی شود، برق مورد نیاز این طرح قابل تامین است و پس از جانمایی، زمین یک‌روزه تحویل می شود، اما در خارج از شهرک مشکل تامین زیرساخت‌هایی همچون گاز و برق را داریم.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 402
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران