پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464038 تاریخ : 1398/02/17-12:43:42
,11,
دیدار سفیر قزاقستان در تهران با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

دیدار سفیر قزاقستان در تهران با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

در دیدار اسخت ارازبار سفیر جمهوری قزاقستان در ایران با محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، دو طرف درباره همکاری‌های مهم و راهبردی حمل‌ونقل و ترانزیت دو جانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مذاکره کردند و بر ارتقای سطح روابط دریایی و بندری تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد در این دیدار با تاکید بر اینکه توسعه و تقویت ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف برای تامین منافع ملی دو کشور، نقش اساسی دارد، اظهار داشت: قزاقستان از ارتقای سطح روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با استقبال از حضور و سرمایه گذاری شرکت های قزاقستان در بنادر ایران، به موافقتنامه همکاری کشتیرانی بین دو کشور که دو سالیش منعقد شده است، اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن این توافقنامه فرصت خوبی برای توسعه روابط دریایی و بندری است.

اسخت ارازبار سفیر قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و قزاقستان ظرفیت‌های زیادی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی و علی الخصوص همکاری دریایی و بندری دارند که باید با همکاری طرفین از این ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

سفیر قزاقستان در تهران با تأکید بر علاقه این کشور برای سرمایه گذاری و فعالیت بندری و دریایی ایران، به بازدیدهای خود از ظرفیت ها و پتانسیل بندر امیرآباد، بندر شهیدرجایی و بندر چابهار اشاره کرد و اظهار داشت: به طور حتم بررسی و مطالعات کارشناسی در خصوص بهره گیری از این فرصت‌ها در این بنادر را در اولویت قرار خواهیم داد.

این مقام قزاقستانی ادامه داد: با بررسی ها و بازدید میدانی به این نتیجه رسیدیم که این بنادر  نقطه بسیار حائز اهمیت برای کشور ماست و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در راستای روابط حسنه دو کشور خصوصا روابط تجاری گام برداریم و آنرا تقویت کرده و در آینده ی نزدیک شاهد اتفاقات مهم در این زمینه خواهیم بود.

اوراز بای افزود: با توجه به تجربه سرمایه‌گذاری موفق در بنادر چین، بعد از مطالعات انجام شده علی‌الخصوص در زمینه های احداث انبار و سیلو مایل به سرمایه گذاری در بندر چابهار هستیم که در این راستا اقدام خواهیم نمود.

سفیر قزاقستان ضمن ابراز امیدواری و رضایت از عملکرد بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد و ایجاد زیرساخت های بسیار خوب و اراضی پشتیبانی، موقعیت این بنادر را بی نظیر توصیف کرد.

وی افزود: پیرو سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان که  به آن اشاره شد بر خود لازم دانستیم به این بندر سفر کنیم تا ضمن بررسی و سرمایه گذاری در این بندر، زمینه ترانزیت کالا خصوصا غلات را  بررسی کنیم تا با استفاده از توان بندر امیرآباد ترانزیت این کالا ها به کشورهای هدف تسریع و تسهیل شود.

سفیر قزاقستان اظهار داشت: تولید و کیفیت غلات قزاقستان از جانب کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و افغانستان همیشه مورد توجه بوده و بهترین مسیر ترانزیت به این کشورها بند رامیرآباد است و ما نیز امیدواریم با توسعه روابط تجاری سهم قابل ملاحظه ترانزیت غلالت را از  این طریق گسترش دهیم.

سفیر قزاقستان در این دیدار همچنین از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای ملاقات با همتای خود و بازدید از ظرفیت های بندری این کشور و شرکت در هفتمین نشست کمیته مشترک همکاری دریایی و بندری دو کشور که قرار است در بندر آکتائو برگزار شود .دعوت کرد. 

بنا بر این گزارش، در این دیدار پس از بررسی بندها و مواد توافقنامه صورت گرفته طرفین بر توسعه همکاری دریایی و بندری، جستجو و نجات دریایی، حمل و نقل بار مسافر و حفاظت از محیط زیست دریایی تأکید کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران