پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466142 تاریخ : 1398/03/22-23:54:04
,16,
دیدار ریاست پژوهشکده رانشگرهای فضایی با اعضای شورای مرکزی انجمن نجوم آیاز

دیدار ریاست پژوهشکده رانشگرهای فضایی با اعضای شورای مرکزی انجمن نجوم آیاز

دکتر حسن رضایی حقیقت، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با اعضای انجمن نجوم آیاز در تبریز دیدار و گفت وگو نمود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، هدف از این دیدار که در 20 خرداد سال‌جاری انجام شد، بسط و گسترش همکاری‌های فی مابین پژوهشکده رانشگرهای فضایی و انجمن نجوم آیاز در راستای ترویج علوم و فنون فضایی و نجوم آماتوری در بین مردم و به‌ویژه برنامه ریزی برای اجرای هرچه موثرتر برنامه‌های هفته جهانی فضا 2019 بوده است.

 

بنا به این گزارش، دکتر حسن رضایی حقیقت رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی ضمن خوشامدگویی به اعضای شورای مرکزی انجمن نجوم آیاز گفت: این پژوهشکده فعالیت‌ها و موفقیت‌های خوبی در علم و فناوری فضایی داشته که لازم است مسئولان استان آذربایجان‌شرقی و مردم با این دستاوردها آشنا شوند و در این جهت، این انجمن نیز می‌تواند همراهی کند.

 

دکتر رضایی‌حقیقت همچنین فعالیت‌های انجمن آیاز را ارزشمند دانسته و ضمن توصیه‌هایی در جهت بهبود فعالیت های این انجمن و افزایش تاثیرگذاری آن‌ها و رفع خلاء موجود در آموزش، پژوهش و ترویج علوم فضایی به خصوص نجوم، خاطرنشان کرد این انجمن در کنار ترویج و آموزش نجوم، تلاش‌هایی نیز برای استعدادیابی در زمینه نجوم و فضا داشته باشند.

 

در این دیدار ، سیدعماد الدین قاضی طباطبایی از موسسان انجمن نجوم آیاز، با معرفی این انجمن به تشریح فعالیت‌های آن در 14 سال گذشته پرداخت و گفت: انجمن نجوم آیاز در این سال‌ها توانسته، کار ترویج، آموزش و پژوهش در حوزه نجوم و فضا را در آذربایجان‌شرقی انجام دهد و خلا آموزش علمی نجوم بین علاقه‌مندانی که امکان تحصیل دانشگاهی در این حوزه را ندارند، رفع کند.

 

پس از آن، مریم پرتوی‌نژادی رئیس انجمن آیاز ضمن تشکر از حمایت‌های پژوهشکده رانشگرهای فضایی در برگزاری هفته جهانی فضا در تبریز گفت: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد رابط بین نهادهای علمی‌پژوهشی و عموم مردم هستند، انجمن نجوم آیاز آماده است تا در راستای اهداف پژوهشکده همکاری‌های لازم را با این نهاد را داشته باشد.

 

در ادام این دیدار، مریم فخیمی دبیر جشنواره «رویای کهکشانی من»، گزارشی از روند برگزاری این رقابت کشوری که در سه سال متوالی، با همکاری پژوهشکده رانشگرهای فضایی، در دو بخش داستان کوتاه علمی‌تخیلی و نقاشی با محوریت نجوم و فضا برگزار شده را ارائه نمود و گفت: این رویداد در تلاش است تا از طریق درآمیختگی علم با ادبیات و هنر، مردم ایران به ویژه دانش‌آموزان را با دانش نجوم و صنعت فضایی آشنا کند تا مردم کشور متوجه اهمیت فناوری فضایی بشوند و از میان مخاطبان این مسابقه، افرادی برای توسعه صنعت فضایی‌ ایران ‌پرورش ‌یابند.

 

به گفته وی، این رویداد منجر شده تا مردم متوجه عظمت کیهان شده و در جهت ارسال اثر برای رقابت در مسابقه، به مطالعه درباره نجوم و فضا بپردازند.

 

در پایان این دیدار، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی ضمن تقدیر از برگزاری موفق جشنواره «رویای کهکشانی من»، برای حمایت از این رویداد اعلام آمادگی نمود و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم امسال هفته جهانی فضا با همکاری انجمن آیاز باشکوه‌تر برگزار شود تا با ترویج فرهنگ فضایی و آشنایی بیشتر مردم با این حوزه، مطالبه عمومی برای افزایش فعالیت‌های فضایی در کشور ایجاد شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران