پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449757 تاریخ : 1397/12/05-14:47:39
,17,7,
دولتی ها و مجلسی ها پای کار بیایند / طلا بعد از نفت یکی از صنعت های برتر کشور

دولتی ها و مجلسی ها پای کار بیایند / طلا بعد از نفت یکی از صنعت های برتر کشور

یزدانی: عدم توانمندی کشور عامل پیشرفت و سبقت کشورهایی مثل ایتالیا و ترکیه بعد از 20 الی 30 سال از ایران بشمار می رود اگر دولت مردان کمک کنند قول می دهیم که بعد از نفت بتوانیم یکی از صنعت های خیلی برتر کشور باشیم.

مسعود یزدانی معاون اول اتحادیه طلا و جواهر کشور در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته تهران به خبرنگار بانک و صنعت درباره واردات مواد اولیه به کشور و بحث خام فروشی طلا گفت: خام فروشی به این دلیل که بحث اصلی مواد اولیه صنعت طلا است و ما آنچنان تولید قابل توجه طلا در کشور نداریم، مواد اولیه ما وارداتی است ولی ما دنبال این هستیم که واردات شمش به راحتی البته نه در حرف، افرادی که صنعتگر طلا و جواهر به کشور هستند بتوانند به راحتی مواد اولیه را وارد کنند.

وی افزود: قدمت هفت هزار ساله از نظر فرهنگ ساخت مصنوعات طلا و جواهر در کشور ما وجود دارد و ایران جزء هفت کشور تولید کننده و 10 کشور مصرف کننده طلا و جواهر در دنیا است. لذا اگر مواد اولیه به راحتی وارد کشور شود ما نیز می توانیم نیاز داخلی و هرآنچه که می خواهیم تولید نماییم. همچنین توانمندترین صنعتگران رشته طلا و جواهر در کشور وجود دارد لذا صادرات خوبی را به خاورمیانه و آسیا میانه می توانیم داشته باشیم.

 

دولتی ها و مجلسی ها پای کار بیایند
یزدانی اظهار کرد: کشورهایی مثل ایتالیا و ترکیه که امروزه بعد از حدودا بیست الی سی سال از ما پیشی گرفتند؛ بخاطر اینکه توانمند نبوده ایم؛ دولت مردان نخواستند این فکر را انجام دهند، لذا در حال حاضر می توانیم جایگاه اصلی مان را به دست آوریم تا به جایگاه سوم جهان برسیم. ولی با رویکردی که گفته شد، کل دولتی ها و مجلسی ها پای کار بیایند و نترسند چرا که با این کار می توانیم تولیدات خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس فرهنگ مصنوعات ما را نسبت به ایتالیا و ترکیه بیشتر می پسندد، تاکید کرد: اکثر مصنوعات ما کار دست بوده و در طراحی ها از پیشینه ها، سنت های گذشته و فرهنگ های اصیل ایرانی الهام گرفته شده است لذا خواستار خرید از ما هستند، اگر دولت مردان کمک کنند قول می دهیم که بعد از نفت بتوانیم یکی از صنعت های خیلی برتر کشور باشیم.

 

اتحادیه؛ خرید و فروش اینترنتی را تایید نمی کند
معاون اول اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه نظارت و مجوزی برای فروش مصنوعات طلا در اینترنت دارد؟ گفت: بارها و بارها گفته شده که ما در فضای مجازی هیچ گونه داد و ستد طلا جواهر و سکه را تایید نمی کنیم و اتحادیه نیز بعنوان متولی و مدعی العموم، این را از دستگاه های ذیربط خواست که اگر که می خواهند این کار در کشور انجام شود در وهله اول باید راهکارها و زیرساخت آن ایجاد گردد، چراکه قیمت طلا و جواهر و سهل بودن جابجایی آن مشکلات بسیاری را برای خریداران و هموطنان ایجاد کرده است.

وی افزود: تا به امروز مجوزی برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی صادر نشده، لذا هر ارگان و سازمانی که این مجوز را صادر کرده است، اتحادیه مخالف خود را به آنها کتبا اعلام کرده است و تا زمانی که این زیرساخت آماده شود از هموطنان عزیز می خواهم که در فضای مجازی هیچ گونه خرید طلا و جواهر سکه یا سرمایه گذاری نکنند، چراکه پول خود را به خطر می اندازند و متاسفانه اتحادیه هیچ کمکی نمی تواند بکند.

 

خرید طلا و جواهر فیزیکی و از مغازه های معتبر 
یزدانی تاکید کرد: برخی از افرادی که در فضای مجازی با نام های گول زننده فعالیت می کنند فاقد واحد صنفی معتبر هستند، خواهش می کنم از واحدهایی که ما بهشان مجوز دادیم و ما حتی رسته ها هم می گویم که طلا را از طلا فروش، جواهر را از جواهر فروش و سکه را از سکه فروش بخرند. هموطنان وارد حوزه خرید و فروش مجازی نشوند که قطعا متضرر می شوند، اتحادیه اعلام می کند که خرید و فروش باید بصورت فیزیکی و در واخدهای صنفی معتبر باشد.

 

مسولیت های اجتماعی اتحادیه طلا و جواهر
معاون اول اتحادیه طلا و جواهر در خصوص مسئولیت های اجتماعی اتحادیه طلا و جواهر گفت: خیریه حضرت صدیقه طاهره (س) برای صنف و وابسته به اتحادیه طلا و جواهر کشور است؛ یعنی اعضا طلا و جواهر تهران این خیریه را اداره می کنند و همچنین اتحادیه  طلا و جواهر امور خیر خواهانه نیز انجام می دهد.

 

مسعود یزدانی معاون اول اتحادیه طلا و جواهر

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران