پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448260 تاریخ : 1397/11/16-18:16:20
,21,
دولت وام 30 میلیونی ازدواج را به فال نیک بگیرد

لاهوتی:

دولت وام 30 میلیونی ازدواج را به فال نیک بگیرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با انتقاد از دولت در اجرای ارائه تسهیلات به اشتغال روستایی تاکید کرد: اگر دولت زیر بار اجرای پرداخت وام ازدواج 30 میلیون تومانی نرود، برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به اینکه مدیرعامل یکی از بانک ها خواستار کاهش وام ازدواج به 20 میلیون تومان شده است، گفت: تسهیلات وام ازدواج منابع متفاوتی دارد و از اعتبار دولت برداشته نمی شود که مخالف افزایش وام ازدواج هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه دولت هنر بهره درست از تسهیلات ارائه شده را ندارد، اظهار داشت: دولت اگر هنر دارد از تسهیلات 18 هزارمیلیارد تومانی که برای اشتغال روستایی در نظر گرفته ایم نتیجه وخروجی مناسبی بگیرد، متاسفانه دولت تنها توانسته معادل 5 هزار و 700 میلیارد تومان شغل روستایی پایدار را جذب کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت ادامه داد: دولت نمی تواند از تسهیلات آماده برای جذب کارآفرینان استفاده کند، در زمینه تسهیلات ازدواج نیز قضیه به همین منوال است، تسهیلاتی آماده در اختیار دولت قرار داده شده تا در راستای افزایش ازدواج استفاده شود.

وی تاکید کرد: دولت به جای آنکه برای جوانانی که در بهترین شرایط سنی می خواهند ازدواج کمک بلاعوض دهد، وام در نظر گرفته است تا فرد در بازه زمانی مشخصی این تسهیلات را بازپرداخت کند، بنابراین انتظار می رود که دولت وام 30 میلیون ازدواج را به فال نیک بگیرد.

لاهوتی عنوان کرد: دولت مکلف است پس از تصویب نهایی و تایید بودجه سال 98 از سوی مجلس و شورای نگهبان وام ازدواج 30 میلیون تومانی را اجرایی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از آنجایی که بر روی موضوع وام ازدواج حساسیت وجود دارد بنابراین اگر دولت این بخش از بودجه سال آینده را اجرایی نکند، با آن برخورد می شود.

این نماینده مجلس در خصوص کافی بودن میزان وام ازدواج اظهار داشت: دولت برای ازدواج تسهیلات 15 میلیون تومانی در نظر داشت که در کمیسیون تلفیق این مبلغ به 30 میلیون افزایش پیدا کرد که به نظر می رسد در مقطع کنونی این رقم کافی است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیشنهاد کرد که رقم وام ازدواج باید حداکثر 20 میلیون تومان باشد؛ چراکه اگر مبلغ بالا برود، افراد کمتری می‌توانند از وام ازدواج استفاده کنند و ممکن است مانند سال‌های گذشته صف برای دریافت وام ازدواج تشکیل شود.منابع قرض‌الحسنه محدود است و هر چقدر منابع باشد، همان‌قدر اختصاص خواهد یافت و اگر مبلغ بالا برود، افراد کمتری می‌توانند از وام ازدواج استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران