پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467037 تاریخ : 1398/04/05-17:48:46
,17,
دولت مصوبه مجلس را برای افزایش حقوق کارمندان اجرا کرد/آنچه اجرا می شود مر مصوبه مجلس است

نوبخت:

دولت مصوبه مجلس را برای افزایش حقوق کارمندان اجرا کرد/آنچه اجرا می شود مر مصوبه مجلس است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: هیات تطبیق مصوبات، آنچه دولت به عنوان آیین نامه مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت ارائه کرد تصویب کرد. علاوه بر آن دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی نیز تایید کردند آنچه اجرا می شود مر مصوبه مجلس است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: پیش از این نیز توضیح دادم که چگونگی افزایش کارمندان دولت در بند «ی» تبصره 12 بودجه کاملاً صراحت دارد و آنچه مجلس تصویب کرد این است که 400 هزار تومان به همه کارکنان دولت ابتدا پرداخت شود هر رقمی که باقی می ماند تا 10 درصد باز هم اضافه شود.
وی تاکید کرد: در این حکم، عبارتی که این افزایش پلکانی، صعودی، سقوطی و افزایشی و از این موارد باشد وجود ندارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در ذهن کارکنان دولت شبهه القا نکنیم، گفت: در بین کارکنان احساسی تزریق شد که گویا باید به صورت بهتری توزیع می شد اما به جهت عملکرد دولت، خلاف مصوبه عمل نشده است، اگر مشکلی هم باشد عین آن مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: به جای اینکه افراد نظرات شخصی خود را به عنوان نظر مجلس شورای اسلامی و قوای دیگر که کار نظارتی می کنند به جامعه منتقل کنند، این را همه مطلع باشند این ایراد بر آنچه صورت گرفته که آیا نحوه اجرا از سوی دولت است یا ماهیت و متن مصوبه است. مطلع باشید که هیات تطبیق مصوبات آنچه دولت به عنوان آیین نامه ارائه کرد را تصویب کرد دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی تایید کردد که آنچه اجرا می شود مر مصوبه است.
دکتر نوبخت اظهار داشت: روزی که در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارکنان رأی نیاورد، اشکالات کارشناسی بیان شد با این همه پس از تصویب بلافاصله برای اینکه هر نوع شبهه برطرف شود که دولت می خواهد در برابر مصوبه مقاومت کند، خیلی صریح توضیح دادیم که خود را موظف به اجرای قانون می‌دانیم.
وی افزود: «آنچه مجلس شورای اسلامی تصویب کرد بر اساس تایید دستگاه های نظارتی، دولت به درستی عمل کرد. اما اگر آنچه درست عمل شده باعث رضایت نیست و باید کار دیگری صورت گیرد چنانچه مجلس شورای اسلامی به جمع بندی برسد آن را اجرا می‌کنیم». در جلسه دولت تصمیم گرفتیم به نوعی عمل کنیم که اندک وابستگی بودجه به نفت را از بین ببریم و حتی اگر نفت هم بفروشیم مستقیم وارد بودجه نکنیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه گفته می شود منظور نمایندگان این بوده که به حقوق‌های پایین بیشتر پرداخت شود یا برعکس به حقوق‌های بالا کمتر افزایش یابد، در هیچ کجای مصوبه نوشته نشده است.
وی با بیان اینکه در افزایش حقوق کارکنان دولت اشکال دیگری پیش آمد که دولت برای رفع آن به نوعی تفسیر، تعبیر و اجرا کرد، افزود: برای اینکه براساس بیان مجلس شورای اسلامی کارکنان دولت زیان نبینند، طبق قانون مدیریت خدمات کشوری هر نوع افزایش سالانه برای اینکه در پاداش بازنشستگی و حقوق بازنشستگی اثر داشته باشد باید به صورت ضریب اعمال شود.
دکتر نوبخت اضافه کرد: اینکه گفته شد 400 هزار تومان به همه کارکنان دولت پرداخت شود نام ضریب برده نشد، اگر به همین ترتیب اجرا می شد، گویی یک سال 400 هزار تومان به کارکنان دولت پرداخت می شد و در ضریب محاسبه نمی شد، اما در بیان مجلس شورای اسلامی که کتباً در بند 158 به دولت ابلاغ شد برای اینکه کارکنان زیان نبینند این را هم به صورت ضریب تبدیل کردیم و این کار انجام شد.
4 بسته حمایتی برای هر فصل به ازای کالا واریز می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص توزیع بسته حمایتی در سال 1398، گفت: آنچه سال گذشته عمل شد این بود که از مابه التفاوت پتروشیمی آن بخش را به صورت بسته حمایتی به جامعه برگردانیم و این اتفاق افتاد.
وی افزود: امسال این مابه التفاوت در قانون بودجه در تبصره 14 درخصوص یارانه ها منظور شد بنابراین طی احکامی است که آنجاست به صورت بسته حمایتی مستقل نیست.
دکتر نوبخت گفت: امسال تا پایان سال دولت چهار بسته حمایتی برای هر فصل به اقشار تعریف شده و طبق سنوات گذشته به ازای کالا به حساب افراد واریز می شود.

تحریم دفتر رهبر معظم انقلاب بیانگر رفتار غیرعقلانی آمریکاست

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تحریم دفتر رهبر معظم انقلاب توسط ترامپ گفت: همه صاحبنظران نوعی با تمسخر با این مساله مواجه هستند و از اینکه تحریم ها در حد دفتر رهبر معظم انقلاب برده شد، نشان می‌دهد که آمریکا چه قدر غیرحرفه ای و غیرعقلانی عمل می کند.
وی اظهارداشت: در مسائل اقتصادی تحریم‌ها همچون تحریم فروش نفت، نقل و انتقال نفت، نقل و انتقالات ارزی و پولی همواره در تحریم بودیم و مدتها هم اجرا می شد و چون می بینند این نوع تحریم ها جز زحمت برای ملت در مجموع در راستای تامین نظر آنها نیست تکرار می کنند.
دکتر نوبخت گفت: برخی تحریم های قبلی را در صورت حساب آوردن، چیزی را عوض نمی کند و هیچ اتفاقی نمی افتد و در جلسه امروز (چهارشنبه) در جلسه دولت تصمیم گرفتیم به نوعی عمل کنیم که اندک وابستگی بودجه به نفت را از بین ببریم و حتی اگر نفت هم بفروشیم مستقیم وارد بودجه نکنیم. این برنامه بسیار جدی تهیه شده است و امسال اجرا می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران