پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490767 تاریخ : 1398/06/24-15:58:19
,17,
دولت الکترونیک محور فعالیت توسعه تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک محور فعالیت توسعه تجارت الکترونیک

علی رهبری: در سه حوزه تجارت الکترونیک، توسعه زیرساخت و کاربردهای تجارت الکترونیک فعالیت وجود دارد لذا دولت الکترونیک محور فعالیت توسعه تجارت الکترونیک است که از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در نشست خبری امروز (یکشبه 24 شهریور) با بیان اینکه در سه حوزه تجارت الکترونیک، توسعه زیرساخت و کاربردهای تجارت الکترونیک فعالیت داریم، افزود: دولت الکترونیک محور فعالیت توسعه تجارت الکترونیک است که از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود.

رهبری با اشاره به اینکه 95 درصد گواهی‌های الکترونیکی کشور در مرکز توسعه تجارت صادر می‌شود، گفت: در بخش سیاست‌گذاری آیین نامه‌های تبلیغات و پلت فرم و تسهیل کسب و کارها را دنبال می‌کنیم، همچنین در بخش زیرساخت برون سپاری عملیات ای‌نماد و سیستمی کردن آن را دنبال کردیم که پایشگر هوشمند و نظارت یکپارچه نیز در این بخش انجام می‌شود.

 

تشکی کار گروه رمز ارزها در دولت

رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت با بیان اینکه در دولت برای رمز ارزها کار گروه تشکیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر به جمع‌‌بندی جامعی برای توسعه رمز ارزها در مبادلات بانکی نرسیده‌ایم؛ البته به نظر من رمز ارزها نظارت مرکزی را تضعیف می‌کند، از این رو نمی‌توان بحران‌ها را شناسایی کرد.

وی تاکید کرد: وقتی نظارت به صورت غیرسیستمی انجام شود احتمال خطا در آن وجود دارد. لذا باید همه کارها از طریق پنجره واحد صورت گیرد، پایشگر هوشمند توسعه یافته و کسب و کارها بتوانند فعالیت خود را به راحتی انجام دهند جزو برنامه‌های است که باید تا پایان سال محقق شود.

 

حذف اسناد کاغذی تا پایان سال

رهبری توسعه امضای الکترونیکی در سامانه‌ها را یکی از برنامه‌های این مرکز در راستای اهداف دولت الکترونیک اعلام کرد و افزود: در دولت برای بسیاری از اقدامات اداری از کاغذ استفاده می‌شود که مانع از چابکی دولت می‌شود به همین دلیل به جمع بندی رسیدیم که تا پایان سال اسناد مالی و اداری به صورت الکترونیکی انجام دهیم و هیچ سند مالی پرینت گرفته نشود.

 

وی ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات هماهنگی‌ها انجام شده تا اسناد به صورت الکترونیکی ارسال شود، از این رو تا پایان سال مرکز تجارت الکترونیک به عنوان نخستین بخش دولت کاملا الکترونیکی خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به سامانه ثبت سفارش گفت: نظارت براین سامانه انجام شده، همچنین کاربری سامانه ارتقا یافته و از دی ماه 97 تاکنون 16 فرآیند جدید اضافه شده است.

رهبری با اشاره به کلاهبرداری سایت سکه ثامن گفت: پس از تجربه سکه ثامن به این نتیجه رسیدیم رتبه‌بندی کسب و کارهای الکترونیک را سریعا انجام دهیم تا مشخص شود سایت مورد نظر تا چه میزان قابل اعتماد است؛ لذا این رتبه‌بندی‌ها برای خود کسب و کارها مشخص است و تا اوایل مهرماه رتبه‌بندی‌ها عمومی می‌شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران