پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267227 تاریخ : 1395/12/04-18:17:48
,17,23,
دولت الکترونیک، ضرورت تعالی در جوامع امروزی

دولت الکترونیک، ضرورت تعالی در جوامع امروزی

برای تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان دسترسی به اطلاعات مالی مشمولین مالیاتی اهمیت بسیاری دارد تا جایی که در قانون مالیات های مستقیم و در ماده 169 مکرر صراحتا به این موضوع اشاره شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، با ورود عناصر مهم و جهت بخشی به امور، شیوه زندگی افراد تغییر اساسی یافته و به تبع آن جوامع نیز در معرض دگرگونی های کلی قرار می گیرند. این تغییرات دارای اثرات مثبت و منفی بسیاری در بین آحاد مردم خواهد بود که با اندیشیدن تدابیر مناسب و به کاربستن راهکارهای سازنده می توان از اثرات منفی کاسته و به پیامدهای مثبت افزود. از مهم ترین و مطلوب ترین دستاوردهای تغییرات زندگی بشر، صرفه جویی در امور مختلف از جمله زمان، انرژی، هزینه ها، افزایش رفاه و ... می باشد. با به کار بستن دانش روز و فناوری و همچنین الکترونیکی کردن امور می توان شاهد پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف بود.

نهادینه شدن فناوری در زندگی روزمره باعث شده است انتظارات افراد نیز تغییر یافته و متناسب با این دگرگونی ها رشد و افزایش یابد.توسعه و بسط فناوری در بین مردم منجر به رشد و آگاهی ایشان در بسیاری از زمینه ها از جمله امور اقتصادی، سیاسی، بین الملل و ... خواهد شد که این امر مهم بدون شک فعالیت های دولت ها را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در همین راستا و با ظهور پدیده دولت الکترونیک، کلیه خدمات دولتی با حداقل زمان و به سهولت انجام خواهد پذیرفت. در این بین دولت ها نیز می کوشند خود را با فناوری اطلاعات همسو و همگام سازند و از این امر مهم دور نمانند. ارائه خدمات به صورت برخط، تاثیرت بسزایی بر کلیه امور خواهد داشت. در دولت الکترونیک کارها در تمامی ساعات شبانه روز با کیفیت و سرعت بالا و صرف هزینه اندک قابل اجراست. درحقیقت دولت الکترونیک تعامل سازنده ای بین مردم و دولت فراهم می سازد که به تبع آن دستاوردهای ارزنده ای را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

دولت الکترونیک، کلیه فعالیت ها را به روز می سازد و درصد خطا و اشتباهات احتمالی را به حداقل ممکن می رساند. بالا بودن کیفیت و رضایت در این روند موجب شده است این مهم به صورت امری بدیهی پذیرفته شود و نبود آن خلل گسترده ای در فعالیت ها به وجود آورد. با توجه به مطالب یادشده می توان گفت سازمان امورمالیاتی کشور جزو آن دسته از سازمان هایی است که ارتباط گسترده و مستقیمی با افراد دارد. این سازمان با درنظرگرفتن تمامی جوانب ضمن تکریم ارباب رجوع برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کند. شایان ذکر است سوابق موجود موید این مطلب می باشد که این سازمان تاکنون توانسته تاحد قابل قبولی به آرمان های خود دست یافته و برای تشخیص درآمد مشمول مالیات فعالان اقتصادی موفق عمل کند. به عنوان مثل می توان به ارسال و دریافت اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی، ارسال لیست حقوق کارکنان، صورت معاملات فصلی و درنتیجه برقراری عدالت مالیاتی اشاره کرد. برای تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان دسترسی به اطلاعات مالی مشمولین مالیاتی اهمیت بسیاری دارد تا جایی که در قانون مالیات های مستقیم و در ماده 169 مکرر صراحتا به این موضوع اشاره شده است. بدون شک اجرای موفق ماده 169 مکرر به مدد دانش فناوری انجام می پذیرد که از آثار مثبت آن می توان به سهولت ارسال فهرست معاملات در کلیه ساعات شبانه روز آن هم در هر نقطه از کشور، صرفه جویی در زمان، رفت و آمد کمتر مودیان  به ادارات کل مالیاتی، کاهش درصد خطا و اشتباه اشاره کرد. مودیان می بایست نسبت به  ارسال فهرست معاملات و صورت پرداخت قررداد خود تا یک ماه پس از پایان هر فصل و همچنین حسب مورد تا یک ماه از تاریخ انجام معامله به صورت الکترونیک از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان اقدام کنند. ارسال فهرست معاملات به صورت الکترونیکی شفافیت فعالیت های اقتصادی را درپی دارد که این مهم منجر به تحقق عدالت مالیاتی و اعتمادسازی گسترده بین مردم و نظام مالیاتی خواهد شد. 

منبع: رسانه مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران