پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250784 تاریخ : 1395/09/16-14:25:26
,10031,
دو سوم فضانوردان دچار مشکلات بینایی می‌شوند

دو سوم فضانوردان دچار مشکلات بینایی می‌شوند

براساس گزارش‌های اعلام شده حدود دو سوم فضانوردان بعد از اقامت در فضا دچار مشکلات بینایی می‌شوند. دانشمندان سعی کردند علت این مشکل را بیابند و هم اکنون موفق به درک این مورد شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ساینس، ناسا علت از دست دادن بینایی را بررسی کرده است و در حال حاضر محققان دانشگاه میامی علت مشکلات بینایی فضانوردان را دریافته‌اند. در این تحقیق محققان اسکن مغزی فضانوردان را قبل و بعد از سفر چندماهه فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) را بررسی و سپس با اسکن مغزی مسافران با سفر کوتاه فضایی در شاتل آمریکا مقایسه کردند.

نتایج نشان داد تفاوت در مایع مغزی نخاعی(CSF) دو گروه فضانوردان وجود دارد. بر این اساس محققان اظهار کردند: علت نابینایی مایع عروقی نیست.

CSF در مغز و طناب نخاعی بسیار مهم بوده و موجب توزیع مواد مغذی در بدن و زدودن مواد زاید می‌شود. در بی وزنی فضا سیستم CSF به دلیل تغییرات فشار مختل شده و در نتیجه اعصاب بینایی در قسمت جمجمه آسیب می‌بینند.

فضانورد ناسا اسکات کلی اولین فضانورد آمریکایی است که به مدت یک سال سفر فضایی داشته و مجبور به استفاده از عینک شده است. جان فیلیپس نیز از دیگر فضانوردانی است که مشکلات بینایی را تجربه کرده است.

دوریت دونویل از موسسه ملی تحقیقات پزشکی فضایی ایالات متحده اظهار کرد: هیچ فردی به مدت دو  سال در فضا نبوده و اگر فضانوردان به مدت دو سال در فضا باشند به احتمال زیاد بینایی خود را از دست خواهند داد.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه جامعه رادیولوژی شمال امریکا در شیکاگو ارائه شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران