پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251649 تاریخ : 1395/09/23-19:43:19
,20,
دو بار در زمینه بدعهدی آمریکا در اجرای برجام با موگرینی نامه نگاری کرده ایم

ظریف:

دو بار در زمینه بدعهدی آمریکا در اجرای برجام با موگرینی نامه نگاری کرده ایم

وزیر امور خارجه کشور گفت: تا کنون دو بار فدریکا موگرینی مسئول کمیته مشترک (میان ایران و 1+5) نامه نگاری کرده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمدجواد ظریف با اشاره به جلسه امروز -سه شنبه- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این جلسه برای طرح سوال بود. نزدیک 6 تا 7 سوال مطرح شد و نمایندگان برای برخی سوالات قانع شدند و برای برخی قانع نشدند که احتمالا سوالاتی که قانع کننده نبود به صحن می رود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت علاوه بر طرح سوال از بنده، برنامه ای دیگر داشتند؛ با این حال بنده تا 5 عصر زمان داشتم تا در صورتی که فرصتی وجود داشت در خصوص برجام نیز صحبت کنیم اما مقرر شد که هفته آینده و در فرصتی دیگر در باره برجام نشست داشته باشیم.

عضو کابینه دولت یازدهم به دستور رئیس جمهور خطاب به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی برای اقدام متقابل در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: نامه ای که آقای رئیس جمهور نوشته اند در ارتباطات با اقداماتی است که از سوی سازمان انرژی اتمی در حوزه پیشران ها باید صورت بگیرد، برنامه ریزی و طراحی شود.

نامه نگاری وزارت امور خارجه با مسئول کمیته مشترک

ظریف با بیان اینکه ساخت پیشران حوزه تخصصی است از ورود به این موضوع خودداری کرد و افزود: اما در حوزه ای که مسئولیت وزارت امور خارجه است، ما تا امروز دو نامه برای مسئول کمیسیون مشترک یعنی خانم موگرینی باشد ارسال کرده ایم، علاوه بر این همکاران من برای همکاران خانم موگرینی ارسال کرده اند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: یک مورد از این نامه ها در اوایل سال یا اواسط سال بود منجر به تشکیل جلسه وزرای کمیسیون مشترک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی در نیویورک شد، در آن جلسه بحث صورت گرفت.

وی عنوان کرد: مورد بعدی زمانی ارسال شد که مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه ای علیه ایران داشتند، در برجام ساز و کاری طراحی شده تا در مواردی که اقدام یکی از اعضا مغایر با توافق هسته ای باشد، (آن را) دنبال کند. این ساز و کار را بر اساس دستوری که رئیس جمهور دادند، ما از مسئول کمیسیون مشترک درخواست خواهیم کرد.

تمدید تحریم های ایسا مغایر برجام است

ظریف در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک اظهار داشت: کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد اما ساز و کاری که در برجام دیده شده کاملا مجزا است و بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص موضع ایران در خصوص اجرایی شدن تمدید تحریم های ایسا گفت: همان طور که رئیس جمهور عنوان کرده است، ما از گذشته اعلام کردیم که تمدید این تحریم ها مغایر برجام است و باعث خواهد شد ایران از روش‌های قانونی که در برجام دیده شده و اقدامات دیگری که رئیس جمهور امروز دستور داده اند، استفاده کند.

وی همچنین در زمینه حذف زیر ساخت سانتریفیوژها عنوان کرد: در این زمینه ذوالنوری مسئول کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام نظر کرده ، نظر این نماینده درست است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران