پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 622691 تاریخ : 1401/10/22-12:34:10
,17,
دلیل نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی

دلیل نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی

تاثیرگذاری نرخ ارز بر قیمت قطعات صنعتی به مونتاژ یا تولید خالص بودن آن بستگی دارد به طوری که اگر قطعه ای به صورت مونتاژی یا وارداتی وارد کشور شود پس نرخ ارز قیمت آن را دچار تغییر خواهد کرد.

به گزارش بانک و صنعت ، قطعات صنعتی از جمله قطعات کاربردی و یدکی هستند که در صنایع مختلف از آنها جهت تولید و ساخت محصولات مختلف استفاده می شود و از آنجا که بدون قطعات صنعتی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی از مدار کار و فعالیت خارج خواهند شد از این رو تامین به موقع و سریع این قطعات بسیار حائز اهمیت است در همین راستا دلیل نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی را مورد بررسی قرار داده ایم.

نقش قطعات صنعتی در انواع صنایع چگونه است؟

امروزه به شکل بسیار گسترده ای در تمام نقاط دنیا از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود که جهت ساخت این ماشین آلات به قطعات صنعتی نیاز است از این رو تمام پیشرفت های بشر در عصر تکنولوژی و صنعت مدیون قطعات صنعتی است که در نتیجه استفاده از قطعات صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها رشد زیادی داشته است بنابراین یکی از بخش های مهم صنعت تهیه و ساخت قطعات صنعتی است.

تهیه و ساخت قطعات صنعتی چگونه است؟

قطعات صنعتی را می توان به روش های مختلفی نظیر؛ ریخته گری، خمکاری، اکستروژن، روش های مکانیکی، جوشکاری و...در کارگاه ها و مراکز تولید قطعات صنعتی تولید کرد اما واقعیت مهم در خصوص قطعات صنعتی تولید شده در ایران این است که بیش از 90 درصد این قطعات به صورت مونتاژی تولید می شود بدین معنی که مواد و قطعات اولیه از کشورهای دیگر وارد و کار نصب و سر هم سازی قطعات در داخل کشور انجام می شود. از این رو قیمت تهیه قطعات صنعتی متاثر از قیمت بازارهای جهانی و نرخ ارز خواهد بود.

دلیل نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی چیست؟

تاثیرگذاری نرخ ارز بر قیمت قطعات صنعتی به مونتاژ یا تولید خالص بودن آن بستگی دارد به طوری که اگر قطعه ای به صورت مونتاژی یا وارداتی وارد کشور شود پس نرخ ارز قیمت آن را دچار تغییر خواهد کرد اما چنانچه قطعه ای به صورت کامل بومی سازی شود می توان گفت نرخ ارز تاثیر ناچیزی بر روی قیمت آن دارد.

از دیگر دلایل نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی می توان به میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد زیرا کشور به دلیل تحریم های صورت گرفته از سوی بسیاری از کشورها امکان تهیه بسیاری از قطعات را به صورت گسترده و مطابق با میزان تقاضای خریداران را ندارد از این رو در بسیاری از موارد به دلیل کمبود برخی قطعات قیمت بازار قطعات صنعتی دچار نوسانات شدیدی می شود. یاتاقان صنعتی نیز از این قائده مستثی نیست و به دلیل کاربرد زیاد آن در صنعت ممکن است تولدی کننده های زیادی را تحت تاثیر قرار داده باشد.

نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی

چگونه می توان قطعات صنعتی اصل و با قیمت مناسب را تهیه کرد؟

به منظور تهیه قطعات صنعتی باکیفیت و اصل که از برندهای معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند می توان شرکت های تامین کننده قطعات صنعتی کمک گرفت زیرا در این صورت است که می توانید از ضمانت اصل بودن کالای خریداری شده مطئن باشید.

هر چند نوسانات قیمت بازار قطعات صنعتی به دلایل اشاره شده امری اجتناب ناپذیر است اما هستند برخی شرکت هایی که در جهت جلب رضایت خریداران محترم همواره تلاش می کند تا محصولات خود را به صورت منصفانه و با قیمت های مصوب به فروش برساند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 393
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران