پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327839 تاریخ : 1397/01/23-11:27:53
,14,
دلهره سفر به خارج با تب ارزی/ توقف راه آهن در ایستگاه یونسکو

دلهره سفر به خارج با تب ارزی/ توقف راه آهن در ایستگاه یونسکو

جاماندن راه آهن ایران از ثبت جهانی، تأثیر نوسانات ارزی بر سفر، ابلاغ عوارض خروج و تحویل لوح سنگی کشف شده به سفیر ایران در رم از جمله خبرهای گردشگری و میراث در این هفته بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این هفته نوسانات بازار ارز به حدی بود که قیمت یورو تا 7 هزار تومان و دلار تا 6 هزار تومان بالا رفت. حاشیه های این نوسانات نرخ ارز دامن خیلی از مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشتند گرفت برخی از افراد می بایست در همین بحبوحه ارز می خریدند و یا به سفر می رفتند به همین دلیل مجبور بودند تا به صرافی ها مراجعه کنند اما صرافی ها همین ارز گران را هم عرضه نمی کردند مگر با واسطه و پارتی بازی.

از سوی دیگر ابهامات زیادی درباره ارزهای مسافرتی وجود داشت که در آخرین اخبار بانک مرکزی اعلام کرد: ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود البته با داشتن مدارک سفر.

از طرف دیگر در همین بلوای نرخ ارز، عوارض خروج از کشور نیز به بانک ها ابلاغ شد طبق این ابلاغیه مسافران برای سفرهای خارجی و هوایی باید برای بار اول 220 هزار تومان برای بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم 440 هزار تومان پرداخت کنند  پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی نامه نوشته بود که این مبلغ از 75 هزار تومان به 85 هزار تومان برسد اما گویا نامه نگاری های مونسان به معاون اول رئیس جمهور نتیجه ای نداشت.  با این حساب پروازهای خارجی نیز گران شدند و حداقل به هزینه آنها 500 هزار تومان اضافه شد.  

جاماندن راه آهن از سال 2019

اما در این هفته خبرگزاری مهر خبر داد که پرونده راه آهن که قرار بود در سال 2019 ثبت جهانی شود، به سال 2020 موکول شد بنابراین در سال 2019 ایران پرونده ثبت اثر تاریخی نخواهد داشت اما پرونده جنگل های هیرکانی به عنوان اثر طبیعی ثبت می شود.  

پرونده راه اهن به همراه 9 پرونده دیگر سال 2017 به فهرست میراث موقت ایران در یونسکو اضافه شده بود. در این فهرست  دانشگاه تهران، دیوار بزرگ گرگان، خانه های ایرانی در فلات مرکزی ایران، خطوط راه آهن ایران، کاروانسراهای ایرانی، گنبدهای نمکی ایران، آسبادهای ایران(آسیاب های آبی)، حرم مطهر امام رضا(ع)، مجموعه میراث تاریخی و طبیعی غار کرفتو و میراث صنعتی نساجی در فلات مرکزی ایران اضافه شده اند.  

تخفیف 30 درصدی کیف و کفش در قالب عیدانه‌ تبریز 2018

آخرین نشست شورای سیاست‌گذاری تبریز 2018 این هفته در حالی برگزار شد، که این جلسه توأم با خبرهایی درباره تخفیف 50 درصدی هتل‌ها، 30 درصدی کیف و کفش، 25 درصدی فرش و ... بود. ،  در این نشست که مدیرانی از استان آذربایجان شرقی و مسئولانی از بخش‌های مختلف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حضور داشتند، مهمترین برنامه‌های اجرایی رویداد تبریز 20188 و افتتاحیه این مراسم که با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، مورد برنامه‌ریزی و بررسی قرار گرفت.

تخفیف 50 درصدی هتل‌های تبریز، تخفیف 30 درصدی کیف و کفش، تخفیف 25 درصدی فرش تبریز از 1 الی 25 اردیبهشت در قالب طرح عیدانه‌های تبریز 2018 و بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی آذربایجان شرقی به مدت سه روز و در روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت مهم‌ترین مصوبات آخرین نشست شورای سیاست‌گذاری تبریز 2018 بود. ضمن این که در این جلسه مقرر شد، تخفیف بلیت قطارها و هواپیماها، تخفیف شیرینی و شکلات‌های تبریز و ... نیز پیگیری شود.

 یک لوح سنگی قرن هفدهم به سفیر ایران در رم تحویل داده شد

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: در ماه اوت 2015 سنگ قبری دو طرفه با نوشته‌هایی به زبان فارسی (یک رو دارای نوشته‌های افقی و روی دیگر  عمودی) در حاشیه قبرستانی در منطقه فرنتینو به‌دست مأموران کارابینیری ایتالیا کشف و به سفارت ایران در رم و پس از آن سازمان میراث‌فرهنگی اطلاع‌رسانی شد.

او افزود: این سنگ قبر به‌دست کارشناسان اداره‌کل موزه‌ها مورد کارشناسی قرار گرفت و قدمت آن را مربوط به حدود 150 سال قبل تشخیص دادند و اگر چه گزارشی در خصوص سرقت اثر و خروج آن از کشور موجود نبود لیکن تعلق سنگ قبر به فردی ایرانی مورد تأیید قرار گرفت و به وزارت امور خارجه اطلاع داده شد. حالا باید منتظر ماند تا این شی به ایران برسد.

 


مهر



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 380
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران