پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447250 تاریخ : 1397/11/07-16:31:35
,7,
دلار در بازار گران شد، در بانک ارزان

دلار در بازار گران شد، در بانک ارزان

در حالیکه نرخ دلار در صرافی بانک‌ها امروز (هفتم بهمن) با افزایش همراه بود، بانک‌ها نرخ خرید این نوع ارز را نسبت به روز قبل کاهش دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بانک مرکزی از نیمه نخست امسال مجوز خرید ارز از جمله دلار و یورو را به بانک‌ها داد و بانک‌ها از همان زمان نسبت به خرید این ارزها اقدام کردند؛ هرچند که رقم خرید ارز در ابتدا از سوی بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود اما به تدریج بانک‌ها قیمت خرید دلار را افزایش دادند و به قیمت بازار نزدیک کردند.

نزدیک‌شدن نرخ دلار در بانک‌ها و بازار آزاد به گونه‌ای بود که گاهاً نرخ خرید دلار در بانک بالاتر از بازار آزاد بود. همانطور که روز گذشته نیز بانک‌ها هر دلار آمریکا حدود 200 تومان گران‌تر از صرافی‌های بانکی خریدند.

اما امروز با وجود افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانک‌ها نسبت به روز گذشته، بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش داده و هر دلار آمریکا را 11 هزار و 683 تومان می‌خرند.

از سوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها امروز 13 هزار و 331 تومان اعلام شده و قیمت پوند انگلیس 15 هزار و 433 تومان است.

این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی تا ساعت 12 امروز، نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانک‌ها 11 هزار و 740 تومان و نرخ فروش آن 11 هزار و 790 تومان است.

در این صرافی‌ها هر یورو نیز با قیمت 13 هزار و 600 تومان خریداری و 13 هزار و 700 تومان فروخته می‌شود.

از سوی دیگر شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی می‌توانند در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف 500 یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف 1000 یورو برای سایر کشورها به متقاضیان ارز ارائه کنند.

بر اساس اعلام شعب این بانک‌ها، امروز هر یوروی مسافرتی 13 هزار و 721 تومان بدون احتساب کارمزد به متقاضیان ارائه می‌شود که این رقم با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود 14 هزار تومان می‌رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران