پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267240 تاریخ : 1395/12/04-17:25:41
,15,17,
دستور واعظی برای بررسی مبلغ «خدمات محتوا» در قبض های تلفن همراه

دستور واعظی برای بررسی مبلغ «خدمات محتوا» در قبض های تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعتراض مردمی درباره اخذ مبلغی با عنوان «خدمات محتوا» در قبض های تلفن همراه واکنش نشان داد و دستور رسیدگی صادر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,محمود واعظی امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شماری از مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه با مراجعه به صفحه های اجتماعی اینجانب اعتراض هایی را نسبت به درج مبلغ جدید با نام «خدمات محتوایی» در قبض های تلفن همراه اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: بر این اساس با هدف پاسخگویی به اعتراض های مردمی، به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کردم موضوع را بررسی کنند و در صورت تخلف، قاطعانه برخورد کنند و اگر مبلغی دریافت شده باشد به مردم بازگردانده شود.
در چند روز گذشته شماری از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه کشور مدعی شدند که در قبض های تلفن همراه خود شاهد درج عنوان جدیدی به نام «خدمات مبتنی بر محتوا» با وجود استفاده نکردن از آن بودند و با مراجعه به صفحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی نسبت به آن اعتراض کردند.
واعظی نوشت: مردم می توانند از طریق سامانه 195 هرگونه تخلف را گزارش دهند یا اگر سوال و ابهامی در این بخش داشتند با این سامانه مطرح کنند و اگر همراه اول یا هر اپراتور دیگری دریافتی غیر از آنچه مردم به اختیار انتخاب کرده اند، دریافت کنند، با آنها برخورد می شود.
چندی پیش وزیر ارتباطات گفت: تنها مرجعی که می ‌تواند میزان مصرف اینترنت مشترکان را به طور آنلاین بررسی کند، سازمان تنظیم مقررات است.

واکنش همراه اول
اداره کل ارتباطات همراه اول در این رابطه اعلام کرد، خدمات محتوایی همان خدمات ارزش افزوده است که فقط توسط خود مشترک می تواند فعال شود و مشترکان همراه اول می توانند با شماره گیری#800* سرویس های فعال خود را مشاهده کرده و در صورت عدم علاقه به دریافت آنها، نسبت به لغو سرویس فعال اقدام کنند.
همچنین همراه اولی ها می توانند برای اطمینان از اینکه سرویس توسط خودشان فعال شده است، با مرکز تماس این اپراتور(9990) تماس گرفته و زمان دقیق و چگونگی فعال شدن سرویس مورد نظر را درخواست کنند.
علاوه بر این، در برخی موارد نیز ممکن است فرد با شماره‌گیری #800*سرویس فعالی را روی خط خود مشاهده نکند اما استفاده از برخی خدمات پیامکی مانند استعلام پیامکی خلافی خودرو و خدمات پستی مشمول هزینه‌هایی می‌شود که محاسبه آنها در قالب خدمات محتوایی است.

گزارش دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، اپراتورهای تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیمکارت تلفن همراه در اختیار مردم ایران قرار دادند.
بر اساس این گزارش 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیمکارت از میزان واگذارشده در این بازه زمانی فعال بود. ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال 98.72 درصد اعلام شد.
بر اساس این گزارش شمار مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریورماه امسال 23 میلیون و 445 هزار و 748 مشترک بود



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 368
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران