پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464275 تاریخ : 1398/02/21-13:54:31
,13,22,
دستور خرید توافقی سیر از کشاورزان صادر شد

دستور خرید توافقی سیر از کشاورزان صادر شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی دستور خرید توافقی محصول «سیر» را از کشاورزان صادر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد روز شنبه هنگام بازدید از مزارع سیر استان زنجان گفت: پس از هماهنگی با استاندار مدیر تعاون روستایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، دستور خرید توافقی سیر ابلاغ شد تا از روند نزولی قیمت این محصول جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: ایجاد مراکز خرید سیر و جلب همکاری اتحادیه های استانی به ویژه استان آذربایجان شرقی برای صادرات سیر به آسیای میانه و روسیه از دیگر راهکارهای افزایش محصول سیر کشور است که در دستور کار قرار گرفت.
در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سیر تازه در بازار دو هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم سیرخشک بین 10 تا 15 هزارتومان است.
سیر به دو صورت تر و خشک به طور عمده در استان های همدان و طارم زنجان تولید می شود. سیر محصولی آبی است که در صورت کمبود بارندگی هم کشت می‌شود. این محصول در مقایسه با سایر محصولات سبزی و صیفی محصولی کم‌آب بر است و با توجه به محدودیت منابع آبی، توسعه کشت این محصول مورد توجه قرار گرفته است.
طارم در استان زنجان، دزفول، استان‌های مازندران و گیلان در فصل بهار سیر برداشت می‌کنند و استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی تولیدکننده تابستانه سیر در کشور هستند.
شهرستان طارم یکی از بزرگترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان به‌شمار می‌رود که بیشترین تولیداتش زیتون و سیر است.
طبق آمار سال 91، ایران با تولید سالانه بیش از 100 هزار تن سیر رتبه سیزدهم تولید این محصول را در جهان داشت، در حالی که چین سالانه با تولید حدود 12.5 میلیون تن سیر بزرگترین تولیدکننده این محصول در جهان به شمار می رفت. 
ایران در گذشته یکی از صادرکنندگان سیر به کشورهای اروپایی بود اما امروز سایر کشورهای جهان مانند چین، کره، اسپانیا، مصر، تایلند، آرژانتین و آمریکا با عملکرد و تولید بالای این محصول و ارائه به موقع به بازار جزو صادرکنندگان اصلی این محصول به شمار می روند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران