پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449089 تاریخ : 1397/11/28-12:05:00
,10028,
دسترسی نیکوکاران به اطلاعات دقیق و شفاف از عملکرد مؤسسه خیریه محک

محک در همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها اولین گزارش خود را بر اساس مدل GRI ارائه می‌دهد:

دسترسی نیکوکاران به اطلاعات دقیق و شفاف از عملکرد مؤسسه خیریه محک

گزارش‌دهی اهمیت بسیاری در پیشبرد اهداف سازمانی دارد. این امر در سازمان‌های مردم‌نهاد که بایستی براساس اصول شفافیت و پاسخگویی فعالیت کنند، اهمیت دوچندان می‌یابد. برهمین اساس است که در پنجمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها که 6 اسفند ماه در محک برگزار می‌شود، این مؤسسه خیریه نخستین گزارش پایداری خود بر اساس مدل استاندارد گزارش‌دهی GRI را به منظور آشنایی مخاطبان و ارتقای شفافیت در عملکرد خود ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر آراسب احمدیان، دبیر این همایش و مدیرعامل مؤسسه خیریه محک در این باره گفت: «یکی از استانداردهای بین‌المللی درخصوص توجه به مسئولیت اجتماعی، مدل GRI است. این مدل به عنوان قابل اعتمادترین مدل گزارش‌دهی در جهان معرفی شده و هم‌راستا با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGS)و توجه ویژه به موضوع پایداری، سه حوزه اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی را در برمی‌گیرد.»

وی توجه به موضوعات کلانی چون مسئولیت‌پذیری در قبال محصولات، خدمات و منابع مالی مورد استفاده را مهم‌ترین موضوعات حوزه اجتماعی دانست و ادامه داد: «محک در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها اولین گزارش خود را که براساس مدل GRI با هدف مسئولیت‌پذیری در برابر سه حوزه اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی تنظیم شده است، به منظور دسترسی ذیربطان سازمان به اطلاعاتی دقیق و شفاف متناسب با نیازهایشان ارائه می‌دهد.»

دبیر پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها افزود: «گزارش‌دهی بر اساس مدل GRI کمک می‌کند تا این مؤسسه گامی بلند در راستای تحقق اهداف خویش بردارد و با استفاده بهینه از منابع، مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. محک باور دارد ارائه گزارشات شفاف از عملکرد سازمان بر اساس مدل گزارش‌دهی GRI موجب نیازسنجی تخصصی و برنامه‌ریزی در خصوص شیوه اداره و عملکرد سازمان‌ها، به خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد، خواهد شد.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران