پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445320 تاریخ : 1397/10/18-12:35:04
,10025,
دسترسی بیمه معلم به شفاف ترین سود مشارکت در منافع بیمه های عمر

معاون فنی اشخاص بیمه معلم به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس این شرکت مطرح کرد،

دسترسی بیمه معلم به شفاف ترین سود مشارکت در منافع بیمه های عمر

بیمه معلم به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکتهای بیمه خصوصی، تعهد به اهداف سند چشم انداز کشور و برنامه ششم توسعه را همواره سر لوحه بیمه گری قرار داده است. در این راستا ضمن شناسائی بازار هدف، تولید محصولات برای اقشار مختلف و تکمیل پکیج محصولات برای بیمه گذاران، در راستای ایفای تعهدات اجتماعی خود، فرهنگ سازی بیمه را یکی از اهداف خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، لازم بذکر است که این شرکت بیمه ای تلاش کرده به اهداف خود، در قالب اتکاء به ایین نامه های نهاد نظارت بیمه ای دست یابد. به طوریکه در بیمه های عمر همواره مفاد ایین نامه 68 را رعایت کرده و در بیمه نامه درمان نیز پرهیز از نرخ شکنی، مدیریت ریسک و مدیریت رشته درمان در سبد پرتفوی خود را در دستور کار قرارداده است.

دسترسی بیمه معلم به شفاف ترین سود مشارکت در منافع بیمه های عمر

در این راستا عباس معینی، معاون فنی اشخاص بیمه معلم در خصوص میزان شفافیت سود مشارکت در منافع بیمه های عمر معتقد است در مواد 11 تا 13 آیین نامه شماره 68 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نحوه مشارکت در سود شرکت‌های بیمه تهیه و تدوین شده و به نوعی این آیین نامه در مورد شفافیت، تکلیف بیمه گران را مشخص کرده است.

بنابراین اگر شرکت‌های بیمه، بر این اساس، سودشان را محاسبه کنند و  ذخائر مربوط به اندوخته‌هایشان را در بخش بیمه‌های زندگی منفک و جدا نگهداری کنند، ضمن ایجاد شفافیت، می‌توانند این اندوخته‌ها را با توجه به آیین نامه (آیین نامه 60 شورایعالی بیمه) سرمایه گذاری کرده  و سود عایدی هر بیمه‌گذار را مشخص کنند.

معاون فنی اشخاص بیمه معلم با بیان اینکه در راستای ایجاد شفافیت در محاسبه سود بیمه های عمر شرکت بیمه متبوعش اصول مندرج در ایین نامه های مربوطه را در دستور کار قرار داده تاکید کرد: بیمه‌گذاران می‌توانند به سایت شرکت بیمه معلم مراجعه کنند و در بخش مربوط به باشگاه مشتریان سود عاید شده به تقکیک سنوات را ملاحظه کنند. در بخش باشگاه مشتریان چگونگی پرداخت حق بیمه و صورت وضعیت اندوخته‌های بیمه گذاران، موجود و قابل مشاهده است.

عباس معینی در ادامه با اشاره به برنامه های بیمه معلم در راستای تکلیف قانون گذار برای توسعه بیمه‌های زندگی گفت: طی این برنامه باید شرکت‌های بیمه به نحوی حرکت کنند که سهم این رشته در سبد پرتفوی صنعت تا پایان برنامه ششم حداقل رشد 50 درصدی نسبت به سال پایه پیدا کنند و برنامه های بیمه معلم در حوزه بیمه عمر نیز بر این اساس تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در 6 سال گذشته به طور متوسط 21 درصد سود مشارکت به بیمه‌گذاران عمر پرداخته ایم، عنوان کرد: سود مشارکت در منافع  شرکت بیمه معلم در سال 90 ، رقم 21 درصد بود که از آن سال به بعد هر ساله این سود افزایش پیدا کرده به طوریکه در سال 96 سود 22.70 درصد پرداخت شده که بالاترین میزان سود اعلام و پرداخت شده در بین شرکت‌های بیمه بوده است.

نوآوری های بیمه معلم در محصولات عمر

معاونت فنی اشخاص بیمه معلم در ادامه با بیان اینکه البته سود مشارکت در منافع تنها یکی از جذابیت های بیمه عمر محسوب می شود، تصریح کرد : بیمه معلم تلاش کرده ضمن شناسائی بازار هدف با طراحی بیمه نامه های خلاقانه در بیمه عمر،  در زمینه بیمه نامه‌ها هدف گذاری مشخصی را در دستور کار قرار دهد و از سال 93 این سیاست گذاری را اغاز کرده است. 

معینی تشریح کرد : در بیمه معلم از سن پایین یعنی بدو تولد نوزاد تا سن 7 سالگی یک جامعه هدف تعریف شده و محصولی  با عنوان «هدیه هستان» برای این گروه تدارک دیده شده است. 

به گفته وی در این طرح، یک دوازدهم حق بیمه سال اول بیمه نامه‌ها به بیمه‌گذار برگشت داده می‌شود. علاوه بر آن، پوشش‌های حمایتی نظیر فوت، نقص عضو ، امراض خاص و معافیت را در بر می گیرد .

معاونت فنی  بیمه معلم به تشریح سایر بیمه نامه های حوزه عمر پرداخت و گفت :بیمه معلم برای گروههای هدف دیگر نظیر بانوان«طرح بانوی ایران زمین» و برای ورزشکاران و داوران «طرح محار» را ارائه نموده است.

وی به «طرح نوران» جهت پوشش بیمه ای کسانی که سرمایه زندگی و کاری آنها خودرو است اشاره کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل کشوری با استفاده از این طرح می‌تواند نوسازی شود.

عباس معینی در ادامه به  طرح  بیمه مستمری و بازنشستگی اشاره کرد . گفت : همان طور که عنوان شد، بیمه معلم یکسری از بیمه نامه های عمر را با شناسائی نیازهای بازار هدف و اقشار مختلف طراحی کرده اما بیمه نامه عمر و مستمری بیمه معلم مشمول گروه سنی خاصی نیست که مستمری 30 ساله را برای خریداران این بیمه نامه بدنبال دارد. طرح بیمه مستمری طرح جامعی است که قابل رقابت است و می‌تواند جذابیت بالایی برای افراد جامعه داشته باشد. 

معاون فنی اشخاص بیمه معلم در ادامه به تشریح عملکرد این شرکت بیمه ای در حوزه بیمه های عمر پرداخت و اعلام داشت تاکنون بالغ بر 390 هزار بیمه نامه زندگی داریم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری تعداد بیمه نامه‌های زندگی به 400 هزار برسد.

ریسک های رشته درمان برای شرکتهای بیمه

معاونت فنی اشخاص بیمه معلم که سالهای طولانی تجربه در بیمه های اشخاص دارد ضمن تشریح فضای فعلی صنعت بیمه در حوزه درمان عنوان کرد : از آنجا که شرکت‌های بیمه خصوصی بر اساس قانون تجارت و مصوبات شورای عالی بیمه، فعالیت می کنند ،در این راستا سوددهی را  باید مد نظر داشته و پاسخگوی سهامداران خود باشند. اگر ریسک‌هایی که در بخش بیمه درمان وجود دارد به درستی مدیریت نشود، ممکن است شرکت را با چالش مواجه کند.

به گفته عباس معینی، در مورد بیمه درمان طی دو سه سال گذشته با اجرایی شدن کتاب تعرفه ارزشهای نسبی و به دلیل افزایش نرخ خدمات پزشکی، حق بیمه ای که برای بیمه‌های درمان از سوی شرکت اخذ می شود با هزینه های درمانی موجود تطابق ندارد، اخیرا برخی شرکت‌ها ارائه تعهدات بدون سقف را (بدون در نظر گرفتن شرائط بیمه گذار) در دستور کار خود قرار داده که این نحوه عملکرد یک زنگ خطر برای شرکت‌های بیمه در بخش درمان است و شرکت‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

به گفته وی رئیس کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم  به شرکت‌ها در خصوص عمل به تعهداتشان تذکرات لازم را ارئه کرده که این وعده‌ها و تعهدات به گونه‌ای باشد که شرکت‌ها توان عمل به آن را داشته باشند.

بیمه معلم چگونه زیان رشته درمان را کنترل کرد

معاون فنی اشخاص بیمه معلم با بیان اینکه دولت هر سال تعرفه‌های مربوط به خدمات پزشکی را  به مراکز درمانی خصوصی و دولتی ابلاغ می‌کند اما مراکز مذکور معمولا با آن تعرفه‌ها کار نمی‌کنند که این مسئله شرکتهای بیمه را با مشکل مواجه می‌کند، 

همچنین عباس معینی به اقدامات بیمه معلم جهت چگونگی مدیریت رشته درمان پرداخت و گفت: بیمه معلم به دلیل زیان دهی بیمه درمان تلاش کرده پرتفوی درمان را در سبد بیمه ای خود مدیریت کند به طوریکه  در حال حاضر کمتر از  15 درصد پرتفوی سال جاری بیمه معلم به بخش درمان اختصاص دارد .

وی با تاکید بر اینکه بیمه معلم مدیریت ریسک رشته درمان و اخذ حق بیمه متناسب با ریسک را در دستور کار قرار داده و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری سهم رشته درمان بیمه معلم ازپرتفوی درمان صنعت 2.2 درصد باشد.

همچنین توان پرداخت حق بیمه توسط بیمه‌گذاران و انجام به تعهداتشان هنگام تنظیم و عقد توجه شود و در این راستا با بیمه‌گذارانی قرارداد بست که دارای حسن سابقه بوده و حق بیمه را بموقع پرداخت نمایند. 

عباس معینی در ادامه به نحوه تعامل معاونت فنی اشخاص بیمه معلم با کمیته ریسک این شرکت پرداخت و عنوان داشت:هر طرح جدیدی که بخواهد در بازار عرضه شود در کمیته ریسک بررسی و تهدید‌ها و چالش‌ها آنالیز می‌شود. به نحوی که خواسته‌های بیمه‌گذاران و منافع شرکت در نظر گرفته شود. به همین لحاظ حداقل هر ماه این کمیته تشکیل و طرح‌های پیشنهادی در این کمیته مطرح و آنالیز می‌شود و توجیهات اجرای طرح بررسی و پخته شده و برای اجرا به مدیریت مربوطه ارائه می‌شود.

 

قرارداد بیمه معلم با اموزش و پرورش هر سال تکمیل و بازنگری می شود

معاون فنی اشخاص بیمه معلم به قرارداد این شرکت بیمه ای با اموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از مسائلی که موجب تمدید قرارداد آموزش و پرورش با بیمه معلم شد رضایتمندی از خدمات بوده، تصریح کرد : بیمه معلم دو موضوع را همواره برای اجرای قرارداد دانش‌آموزی در دستور کار قرار داده یکی اهتمام برای آرامش خانواده‌ها و مربیان و دیگری نشر فرهنگ بیمه‌ای می باشد.

وی با بیان اینکه هر ساله نیاز سنجی توسط این شرکت و بیمه گذار انجام و نیازهای جدید برای دوره‌های بعدی لحاظ می‌شود و بدین ترتیب  هرسال در قرارداد بازنگری می‌شود تا نیازهای جدید در قرارداد گنجانده شود، بخشی در قالب افزایش خدمات بیمه ای در بخش حوادث، درمان یا مسئولیت است و بخش دیگر به بحث‌های حمایتی بر می‌گردد که باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی باشد مانند تهیه کارت ،پوستر،کتابهای اموزشی بیمه ، بازیهای کامپیوتری و ...

عباس معینی ، معاون فنی اشخاص بیمه معلم ضمن پیامی به کارکنان و بیمه گذاران بیمه معلم به مناسبت سالگرد تاسیس این شرکت بیمه ای گفت:امیدواریم بتوانیم به مدد همکاران به نحو شایسته به مردم کشورمان ارائه خدمت کنیم و به عنوان کارگزار صنعت بیمه عملکرد قابل دفاعی را به لحاظ بیمه‌گری و بنگاه داری عرضه کنیم. همچنین امیدوارم سال‌های سال بیمه معلم به عنوان یک بنگاه خوشنام در  بخش خصوصی انجام وظیفه کرده و به تعهدی که در صنعت بیمه در قبال توسعه اقتصادی دارد عمل کنیم و سرمایه‌های لازم را برای چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور فراهم آوریم.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران