پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521121 تاریخ : 1399/07/20-21:43:13
,17,11,
دسترسی به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی با حمایت وزارت دفاع

دسترسی به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی با حمایت وزارت دفاع

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با حمایت های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی و امضا تفاهم نامه میان راه آهن و وزارت دفاع، گفت: راه آهن امروز بیش از 11 هزار و 600 کیلومتر خطوط اصلی در اختیار دارد که با خطوط فرعی و مانوری به 14 هزار کیلومتر می رسد.

وی افزود: 26 هزار دستگاه واگن باری در کشور موجود است و 17 هزار دستگاه واگن مسافری و 900 دستگاه لوکوموتیو در ناوگان داریم.

رسولی اظهار کرد: شبکه مویرگی کامل نیست و با بهره¬وری کمی در حال خدمت رسانی است. لذا اگر بخواهیم به هدف قانونگذار و جایگاه مطلوب ریلی برسیم کار زیادی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: فرصت¬ها و ظرفیت های فوق العاده ای از جهت منابع مالی و صنعتی در کشور وجود دارد و با یک تهدید و تحریم ما زمین گیر نمی شویم.

مدیر عامل راه آهن در ادامه گفت: طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش های زیرساخت، ناوگان، علائم، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می رساند.

وی افزود: امروز نیز از سامانه ای رونمایی می شود که بیش از 4 هزار قطعه ناوگان که تولید داخل هستند معرفی می شود و قطعاتی از ناوگان که وارداتی هستند نیز معرفی می شوند تا شرکت های دانش بنیان با آنها آشنا شده و برای تولید داخل آن اقدام کنند.

رسولی ادامه داد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با حمایت های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید، افزود: صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارد و ما می توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 451
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران