پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508009 تاریخ : 1398/11/28-12:46:46
,17,
دست نخبگان و محققان دانشگاهی را برای توسعه گمرک هوشمند می‌فشاریم

دست نخبگان و محققان دانشگاهی را برای توسعه گمرک هوشمند می‌فشاریم

رئیس کل گمرک ایران گفت: ما دست نخبگان و محققان دانشگاهی کشورمان را برای دستیابی به تکنولوژی‌های نوین در بحث کنترل و نظارت گمرک بر محموله‌های تجاری و ترانزیتی به گرمی می‌فشاریم و آماده همکاری کامل با آنها هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی در همایش اعلام نیاز فناورانه در حوزه گمرک هوشمند که در محل مرکز نوآوری دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به همکاری گمرک با مراکز دانشگاهی برای تولید ابزارها و تجهیزات الکترونیکی ازجمله پلمب الکترونیکی و هوشمند افزود: در حال حاضر گمرک یک ریال بابت تولید نرم‌افزار به خارج از کشور نمی‌پردازد و در بحث سخت‌افزار نیز با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی نیازهای خود ازجمله در زمینه ایکس‌ری‌های کامیونی را از داخل کشور تأمین می‌کند.
وی اظهارداشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از 5 دستگاه ایکس‌ری کامیونی سفارش داده شده توسط گمرک سه دستگاه آنها را ساخته و در گمرکات مستقر نموده که شتاب‌دهنده آنها نیز ایرانی است.
رئیس کل گمرک ایران تأکید کرد: گمرک از نخستین دستگاه‌هایی است که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی و عملی دانشگاهی استفاده کرده است.
وی گفت: تولید مشترک پلمب الکترونیکی با همکاری دانشگاه تهران، ایجاد مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (WCO) در ایران با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و استفاده از تجارب پژوهشگران و محققان دانشگاه صنعتی شریف در جهت هوشمندسازی گمرک ازجمله این همکاری‌هاست.
میراشرفی در این همایش همچنین با اشاره به اهمیت تجارت در دنیا و سهم اندک کشورمان در این زمینه بر لزوم استفاده از فرصت‌های منحصر به فرد ایران در حوزه تجارت به ویژه ترانزیت تأکید کرد و کاهش قوانین و مقررات و تعدد سازمان‌های ذی‌ربط در حوزه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری تجاری را از راهکارهای مؤثر در این جهت عنوان کرد.
بر پایه این گزارش در ادامه این همایش، هایده باقری‌پور مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران درخصوص فرآیند تولید پلمب هوشمند و نحوه کار آن و همچنین شبکه پیام‌رسان فعالان اقتصادی گمرک توضیحاتی داد و گفت: هدف گمرک از همکاری با مرکز نوآوری دانشگاه تهران آن است که اولاً هزینه تولید تجهیزات الکترونیکی ازجمله پلمب هوشمند را کاهش دهد و ثانیاً این پلمب که در حال حاضر یک بار مصرف است چند بار مصرف شود و علاوه بر آن امنیت پلمب هوشمند که از نظر گمرک و صاحبان حائر اهمیت بسیار زیاد است افزایش یابد.
این گزارش حاکی است, در پایان از دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش خواسته شد تا پیشنهادات و ایده‌های خود را درخصوص بهینه‌سازی پلمب هوشمند و افزایش ضریب اطمینان آن ارائه نمایند. در این همایش همچنین به سئوالات دانشجویان درباره چگونگی ارتقای کاربرد پلمب هوشمند و نحوه مشارکت دانشجویان در این پروژه از سوی مسئولان گمرک پاسخ داده شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران