پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513141 تاریخ : 1399/02/29-17:20:13
,15,
دریافت گواهی نامه اعتبارسنجی طرح اختراعی مکانیزم میراگر جریان گردابی مغناطیسی

دریافت گواهی نامه اعتبارسنجی طرح اختراعی مکانیزم میراگر جریان گردابی مغناطیسی

طرح اختراعی مکانیزم میراگر جریان گردابی مغناطیسی که توسط محققان و متخصصان پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است، گواهی اعتبارسنجی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دریافت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسن رضایی حقیقت، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی با اعلام خبر فوق، اظهار نمود: پروژه مکانیزم میراگر جریان گردابی که به عنوان طرح اختراعی در مرکز مالکیت فکری و اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده، گواهی اعتبارسنجی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز کسب نموده است.
رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی در خصوص اهمیت این مکانیزم خاطرنشان ساخت که ماهواره ها شامل یک سری از مکانیزم ها هستند که عملکردهای مورد نیاز ماموریت فضایی را انجام می دهند، مکانیزم میراگر دورانی، به طور گسترده در ماهواره های مختلف به منظور استهلاک و میراکردن ارتعاشات و حرکات ضربه ای در سیستم های بازکننده از قبیل آرایه های خورشیدی، آنتن و... به کار می رود.
دکتر رضائی حقیقت تشریح کرد: روش های مختلفی برای میرا کردن و استهلاک ارتعاشات و حرکات ضربه ای مزاحم در ساختارهای مکانیکی وجود دارد، ولی تعداد معدودی از این روش ها قادرند مزایایی همچون عملکرد بدون تماس اصطکاکی، عدم استفاده از روغن، ارتعاش داخلی پایین، بی نیازی به تعمیر و نگهداری در زمان انبارش و دارا بودن قابلیت اطمینان بالا را هم زمان داشته باشند.
وی در باره چگونگی کار این پروژه گفت: میراگر جریان گردابی دورانی طراحی شده با دارا بودن مزایای فوق و با استفاده از چیدمان آهن رباهای دائمی، جریان های گردابی در یک رسانای متحرک تولید می کند که در نتیجه آن گشتاور مقاومی ایجاد می شود که باعث استهلاک ارتعاشات و حذف حرکات ضربه ای سیستم های بازکننده خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران