پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517949 تاریخ : 1399/05/26-17:06:10
,11,
دریافت وام کرونای شرکت های هواپیمایی پیگیری می شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

دریافت وام کرونای شرکت های هواپیمایی پیگیری می شود

چهار ماه بعد از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کمک به شرکت های حمل و نقل هوایی که از شیوع کرونا خسارت دیدند، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از مشکلات دریافت خسارت ایرلاین ها و پیگیری آن خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، اردیبهشت امسال و بعد از اعلام حمایت دولت از شرکت های حمل و نقل هوایی که به دلیل کرونا پروازهایشان کاهش داشت، اسامی شرکت های هواپیمایی برای دریافت تسهیلات حمایتی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و رقم مورد نیاز هر شرکت نیز اعلام شد.

با وجود اینکه مراحل تصویب انجام و به مرحله ابلاغ بانک مرکزی به بانک های عامل نیز رسیده، اما هنوز برخی از شرکت های حمل و نقلی به دلیل آنچه دریافت ضمانت های سنگین نامیده می شود موفق به دریافت این وام نشدند.

رقم پیشنهادی شرکت های هواپیمایی برای کل تسهیلات بیش از سه هزار میلیارد تومان بود، اما با دو هزار و400 میلیارد تومان از این رقم موافقت شد که هر ایرلاینی بسته به میزان خسارت، ارقام متفاوتی را به عنوان وام کرونا دریافت می کند.

به گزارش روز یکشنبه از سازمان هواپیمایی کشوری تورج دهقانی زنگنه در جلسه صبح امروز با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی که در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، دراین باره گفت: مشکلات دریافت خسارت شرکت های هواپیمایی ناشی از شیوع بیماری کرونا و کاهش پروازها را پیگیری می کنم.

وی ادامه داد: سازمان در شرایطی که هم تحریم ها و هم ویروس کرونا وضعیت صنعت را سخت کرده است برای سرپا نگه داشتن صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان مهمترین ابزار غیرقابل انکار چرخه اقتصادی کشور به هیچ وجه مضایقه نمی کند، اما صرف حمایت دستگاه نظارتی برای برون رفت از مشکلات حاد کفایت نمی کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین توجه به شرکت های دانش بنیان و تقویت متخصصان داخلی را تعیین کننده دانست و گفت: در دوره قبل نیز اقدامات شایسته ای در این خصوص صورت گرفته که لازم است تداوم یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 466
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران