پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282850 تاریخ : 1396/05/22-18:50:11
,10030,
دردولت یازدهم رشد منفی 10.5 درصدی صنعت به مثبت تبدیل شد

دردولت یازدهم رشد منفی 10.5 درصدی صنعت به مثبت تبدیل شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد منفی 10.5 درصدی بخش صنعت در سال 92 با مساعدت همگان و صبر و بردباری صنعتگران و کارآفرینان به بیش از 10 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا نعمت زاده امروز در پایان آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران افزود: در طول چهار سال گذشته مشکل خاصی وجود نداشته، زیرا همواره همکاری و محبت آحاد مردم و مسئولان را با خود داشتم، اما در آغاز اصلاح وضعیت صنعت در شروع به کار دولت یازدهم با آشفتگی ها، رکود فراوان و رشد منفی مواجه بودیم.

وی بیان داشت: در این روزهای پایانی حضور در مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه آحاد جامعه را به امر تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی جلب می کنم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، همه مسئولان و حکم عقل است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید توجه کنیم که ایران کشور ماست و باید با استفاده از تولیدات و محصولات داخلی، به ایجاد اشتغال برای جوانان خود بپردازیم.
وی ابراز امیدواری کرد آحاد مردم و مسئولان با مشارکت یکدیگر زمینه های تبدیل کشور به کشوری صنعتی و مقتدر را در عرصه علمی و فنی فراهم کنند.

لزوم حمایت منطقی و همه جانبه از تولید
نعمت زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اولویت های دولت دوازدهم برای حمایت از تولید، تصریح کرد: در زمینه صنعت و معدن باید حمایت منطقی و همه جانبه از تولید داخلی و اشتغال انجام شود.
وی ادامه داد: در زمینه تجارت، باید به صادرات توجهی ویژه داشت و موانع موجود در بخش های بین الملل، همچنین روابط بانکی و سیاسی باید رفع شود تا تجار و فعالان اقتصادی بتوانند کار کنند.
این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: تامین کالاهای داخلی که در دولت یازدهم به وفور انجام شده، باید کماکان با کیفیت و رقابت پذیری بیشتر تداوم یابد.
نعمت زاده بر لزوم رسوخ فناوری های جدید و نوین در صنعت تاکید کرد و گفت: باید تا آنجایی که ممکن است صنایع کشور دانش بنیان شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: خدمت رسانی اینجانب در بخش تولید ادامه خواهد یافت، زیرا از کودکی در همین بخش فعال بوده و یاد گرفته ام.
نعمت زاده ادامه داد: اینجانب از حدود یک سال پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت ملت بوده و هستم و تا زمانی که جان در بدن دارم به انجام وظیفه و ادای دین خواهم پرداخت.
وی همچنین مطرح بودن به عنوان مدیرعامل شستا را پس از پایان مسئولیت در دولت یازدهم تکذیب کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 402
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران