پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400536 تاریخ : 1397/08/08-15:16:12
,17,4,
درخواست کره‌جنوبی از آمریکا برای معافیت از تحریم‌های ایران

درخواست کره‌جنوبی از آمریکا برای معافیت از تحریم‌های ایران

کره‌جنوبی از آمریکا خواسته است که در برخورد با درخواست کره‌جنوبی برای اعطای معافیت از تحریم‌های ایران جهت جلوگیری از آسیب دیدن شرکت‌های کره‌جنوبی، حداکثر انعطاف‌پذیری خود را نشان دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، کره‌جنوبی از آمریکا خواسته است که در برخورد با درخواست کره‌جنوبی برای اعطای معافیت از تحریم‌های ایران جهت جلوگیری از آسیب دیدن شرکت‌های کره‌جنوبی، حداکثر انعطاف‌پذیری خود را نشان دهد.

تحریم‌های نفتی ایران از 5 نوامبر آغاز خواهند شد. کره‌جنوبی، متحد آمریکا و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است. شرکت‌های ساختمانی کره‌جنوبی هم به علت مشکلات تامین مالی خود، قراردادهای مرتبط با انرژی را در ایران کنسل کرده‌اند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه کره، دوشنبه شب، وزیر خارجه کره‌جنوبی، کانک کیونگ، در تماس تلفنی خود با وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو، از او درخواست معافیت کرده است.

در بیانیه وزارتخانه آمده است، پومپئو گفته است متوجه مواضع سئول شده است و به مذاکره در این مورد ادامه خواهد داد.

مساله درخواست معافیت، جدیدترین نشانه از کشمکش بین سئول و واشنگتن است.

کره‌جنوبی و آمریکا پیش‌تر بر سر مساله اجرای تحریم‌های محدودکننده برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی هم اختلاف‌نظر داشتند.

کره‌جنوبی و ژاپن از مدت‌ها قبل برای جلوگیری از تاثیرات منفی تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، با این کشور در حال مذاکره هستند. هر دو کشور در طول دور قبلی تحریم‌ها که در سال 2016 به پایان رسید، معافیت دریافت کرده بودند.

خریداران کره‌ای نفت ایران در ماه سپتامبر برای اولین بار از سال 2012 تا کنون واردات نفت خود از ایران را به صفر رساندند.

ریسک دیگری که شرکت‌های کره‌ای را تهدید می‌کند این است که تحریم‌ها دریافت و پرداخت‌های دلاری مربوط به پروژه‌های مرتبط با ایران را با مشکل مواجه می‌کند.

روز دوشنبه، شرکت ساختمانی و مهندسی هیوندای پروژه 521 میلیون دلاری (595 میلیارد وون کره) ساخت یک مجتمع پتروشیمی در ایران را به علت فقدان تامین مالی کنسل کرد.

در ماه جون هم شرکت دائلیم اینداستریال پروژه ساخت یک پالایشگاه در ایران را که ارزش آن 2.23 تریلیون وون کره بود، به علت مشکلات تامین مالی لغو کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران