پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278242 تاریخ : 1396/01/14-14:16:25
,23,10027,
درخواست اجرای مدیریت ریسک در شرکت های بیمه

درخواست اجرای مدیریت ریسک در شرکت های بیمه

اخبار منتشر شده سایت ها و گروههای خبری بیمه ای به نقل از جناب آقای دکتر همتی ، رییس کل بیمه مرکزی ایران، در این هفته نقطه نظراتی از ایشان در زمینه لزوم توجه و اجرای برنامه های مدیریت ریسک در کشور و در شرکت های بیمه مطالبی انتشار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دمتر همتی با اشاره و استناد به سوانح و تصادفات رانندگی و آمار مرگ و میر و جرح هموطنان در همین ایام نوروز و تعطیلات اول سال 1396 برای حفظ جان هموطنان و منافع ملی درخواست اجرای مدیریت ریسک در کشور نموده اند.

بیان و توجه یک مقام مسول و صاحب صلاحیت در کشور که صنعت و حرفه تحت نظارت ایشان قرابت و رابطه تنگاتنگی با پیاده سازی مدیریت ریسک دارد در ابتدای سال جدید را به فال نیک میگیریم .

زیرا این درخواست از جایگاه رسمی و سازمانی ، توجه و دعوت از دیگر سازمانها و مردم شریف و همکاران صنعت بیمه در اجرای برنامه مدیریت ریسک به مثابه یک دعوت رسمی و برداشتن گامی مفید درکشور توسط صنعت بیمه در جهت تلاش برای نهادینه شدن تفکرات مقابله با مخاطرات تلقی میگردد.

قطعا بسیاری از مسولان و سازمانهای کشور به این دعوت در صورت استمرار لبیک خواهند گفت .

بیمه مرکزی ایران بعنوان نهاد ناظر و هادی بیمه بازرگانی کشور یک وظیفه رسمی در جهت گسترش و تعمیم حمایت و امنیت فکری در قبال حوادث و سوانح برای بیمه گذاران دارد که با سخنان اخیر بالاترین مقام رسمی صنعت بیمه ، وقتی از این جایگاه به طرح دعوت از عموم به مقابله با انواع ریسک میپردازد حکایت از نگرشی نوین در عجین دانستن بیمه گری و دانش مدیریت ریسک دارد که آغاز نهادینه کردن این تفکر اقدامی مبارک و قابل تقدیر است.

اما در خصوص پیاده سازی مدیریت ریسک در شرکت های بیمه از جایگاه نهاد ناظر انتظار تکلیف برای اجرای این فعالیت ضروری و اساسی  میرود.

بخصوص اینکه در قانون مصوب اخیر بیمه شخص ثالث در این زمینه تاکید شده. صرفنظر از پست سازمانی جناب آقای دکتر همتی ، از ایشان بعنوان یک شخصیت معتبر علمی و اجتماعی  بعنوان انجام یک وظیفه ملی و فردی انتظار ترویج پیاده سازی اصول مدیریت ریسک در جامعه برای حفظ جان ، اموال هموطنان و ممانعت از فرصت سوزی های اقتصادی و ازبین رفتن منابع و سرمایه گذاری ها میرود.

شاید بسیاری ازهمکاران عزیز صنعت بیمه و قطعا مدیران دیگر سازمانها از تلاشهای ایشان در معرفی مبانی علمی و ضرورت اجرای مدیریت ریسک در سالهای پیش بی خبر باشند اما اکنون بعد از وقایع و سوانح تلخ رخداده در ماههای قبل و حوادث بالای رانندگی ، کارشناسان صنعت بیمه کشور از توجه ایشان به این مقوله مهم قدردانی نموده و انتظار اصرار و جدیت در فرهنگ سازی مقابله با ریسک را دارند و انشاالله با این رویکرد مطروحه اخیر ، بیمه مرکزی ایران بعنوان سازمان  پرچمدار پیاده سازی فرهنگ مدیریت ریسک های فیزیکی و غیر فیزیکی دردرون  خانوارها و کلیه سازمانها در کشورمان پیشقراول گردد.

 

کارشناس ریسک و بیمه ، حاجی اشرفی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران