پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516295 تاریخ : 1399/04/30-09:58:36
,5,
درآمد 2.8 میلیارد دلاری از میدان مشترک آزادگان جنوبی

درآمد 2.8 میلیارد دلاری از میدان مشترک آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از تولید تجمعی 45 میلون بشکه ای نفت و درآمد 2.8 میلیارد دلاری از میدان مشترک آزادگان جنوبی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، تورج دهقانی امروز (دوشنبه) در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی، گفت: میدان نفتی آزادگان جنوبی نماد توسعه در بخش بالادستی صنعت نفت محسوب می شود و مهمترین میدان در حال توسعه کشور است.

وی افزود: سال 93 تصمیم بر این شد تا از پیمانکاران داخلی توسعه میدان آزادگان جنوبی استفاده شود.

دهقانی با اشاره به اینکه در سال 88 سه قرارداد با چینی ها برای توسعه میادین غرب کارون امضا شد، افزود: بعد از گذشت پنج سال در سال 93، چینی ها عملکرد خوبی در یاران و یادآوران ثبت کردند، اما در آزادگان جنوبی موفق نبودند.

وی تاکید کرد: دلیل این است که هر چه در غرب کارون به سمت شمال می رویم لایه نفتی سروک بازدهی بالاتری دارد.عمده مخزن در آزادگان جنوبی مخزن سروکی است و فشار مخزن معمولا پایین است.

دهقانی گفت: سال 93 چنانچه با چینی ها قطع همکاری نمی شد در بهترین حالت باید قرار داد را به نفع چینی ها تعدیل می کردیم. بنابراین حضور پیمانکاران ایرانی در این میدان قابل دفاع است.

وی با اشاره به اینکه 105 حلقه چاه تولیدی در این میدان حفاری شده است، افزود: از محل این افزایش تولید 45 میلیون بشکه نفت و درآمد 2.8 میلیارد دلار درآمد جدید برای کشور ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: چنانچه کاهش تکلیفی تولید سال گذشته به دلیل تحریم نبود، این اعداد افزایش داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 423
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران