پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520255 تاریخ : 1399/07/06-12:25:20
,1,
در پی برگزاری نشست های نظام مند با حوزه کارفرمایی هستیم

در پی برگزاری نشست های نظام مند با حوزه کارفرمایی هستیم

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی ســازمان تامین اجتماعی گفت: برنامه حوزه فرهنگــی را در ســه محور "گفتمان سازی در حوزه بیمه و تامین اجتماعی، ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی" در چارچوب برنامه های مدون تصویب و در قالــب ماموریتی ویژه دنبال می کنیم.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی، در نشســت بــا اعضــای اتــاق اصناف تهران افزود: خوشبختانه در سال گذشــته کارهای خوبی شکل گرفت که از جمله برگزاری 16 کارگاه آموزشــی در حوزه کارفرمایان و 8 کارگاه حوزه هیات های تشخیص مطالبات بود. همچنین نشســت های تخصصی با حضور روســای کانون ها و اســتان ها و در چند استان هم به شکل حضوری برگزار شــد.

وی ادامه داد: در راســتای برطرف نمودن مشــکلات، مقرر شــده تا جلساتی با حضــور مدیر عامل ســازمان و در صورت امکان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان شورای راهبردی شرکای اجتماعی برگزار شود که در سال گذشته سه جلسه با حضور وزیر برگزار شد و نقطه نظرات به سمع طرفین رسید و نتایج خوبی هم در حوزه های بازنشســتگی، کارگری و کارفرمایی داشــت.
موسوی افزود: امســال با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، برنامه نشست ها را به شــکل ویدئوکنفرانس تغییر دادیم تا کارها به شکل الکترونیک و غیرحضوری انجام شــود. در اتاق تعاون تا به حال دو جلسه ویدئوکنفرانس به صورت سراسری و کشــوری برگزار کرده ایم و به دنبال این هستیم تا دیگر برنامه ها و ماموریت هایمان را هم تا پایان سال به همین شکل ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در 6 ماهه دوم ســال جاری، نشست های نظام مند است و انتظار داریم در این جلسات شرکای اجتماعی کارفرمایی به شکل ویژه حضور پیدا کنند.
موسوی با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در خصوص تجمیع و تنقیح بخشنامه ها، پرداخت مطالبات طرف های قرارداد در بخش درمانی، اعطای تسهیلات به بازنشستگان، اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: کارکنان این سازمان همه توانشــان را در جهت برطرف کردن مسائل و مشکلات گذاشته اند .
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: کارفرمایان در این شرایط سنگ تمام گذاشــتند و کمــک کردند تا مــا بتوانیم خدماتمان را به موقع به گروه های ذینفع ارائه دهیم.
وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات که نماد و نشانه ای از سه جانبه گرایی اســت؛ اطلاع از نظرات شرکای اجتماعی، ایجاد وحدت رویه و همدلی در جهت اجرای صحیح قانون و مقررات اســت.
موسوی ادامه داد: در ســال گذشــته ما در 9 استان کشور نشســت هایی با حضور معاونت بیمه ای و سرپرســت مطالبات سازمان و کارشناسان برگزار کردیم .
وی افزود: امیدواریم در شش ماهه دوم امسال با همکاری و تفاهم با اتاق اصناف، اتاق تعاون و سایر حوزه های کارفرمایی کشور شرایطی را ایجاد کنیم تا به همدلی و وفاق بیشتری برسیم؛ زیرا هرچه دوستان عزیز کارفرما از شرایط سازمان اطلاع بیشتری داشته باشند، ما می توانیم گام های موثرتری در جهت برطرف نمودن مشکلات برداریم.

حسین امیری گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز در این نشست گفت: اتحادیه ها، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف شرکای اجتماعی ما هستند و اگر این دوستان ما را نقد کنند، استقبال می کنیم تا بتوانیم ایرادهای خود و مشکلات شــرکای اجتماعی را برطرف کنیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تصریح کرد: این از وظایف ذاتی ماست که نقد و نظر و مشکلات شرکای اجتماعی، صنوف مختلف، اتحادیه هــا و انجمن های صنفی را بشنویم و برطرف نماییم.
وی گفت: تامین اجتماعی، ظرفیت و سرمایه اجتماعی عظیمی در کشور است.
پرســتو حجازی، معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعــی غرب تهران بزرگ نیز با اشاره به کارهــای فرهنگی انجام شده در تامین اجتماعی بــرای آموزش شــرکای اجتماعی گفت: معاونت های فرهنگی اجتماعی، امور استان های و بیمه ای سازمان تامین اجتماعی طی کار مشــترکی، بروشورهای بسیار مناسبی برای آموزش کارفرمایان تهیه کرده اند که به شکل سالانه بازبینی و اصلاح می شود. این محصولات فرهنگی می تواند در اختیــار اتاق اصناف قرار گیــرد تا بــرای آموزش اعضای اتاق اســتفاده شود.

وی تاکید کــرد: نگاه ما در تامین اجتماعــی، همگرایی و همراهی اســت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران