پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452580 تاریخ : 1398/01/19-17:28:28
,2,
در پرداختِ تسهیلات به کشاورزان سیل زده محدودیتی نداریم

روح اله خدارحمی:

در پرداختِ تسهیلات به کشاورزان سیل زده محدودیتی نداریم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب دیده از سیل محدودیتی نداریم و اطمینان می‌دهیم هرکاری از دستمان برآید انجام دهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی صبح روز دوشنبه 19 فروردین با اعلام مطلب فوق افزود: نخستین اقدام این بانک در شرایط فعلی، متوقف کردن وصول مطالبات از کشاورزانی است که در سیل اخیر خسارت دیده اند.

وی افزود: در اقساط سررسید این دسته از مشتریان همراهی لازم را انجام می‌دهیم و براساس بند خ تبصره 33 قانون برنامه به هرمیزانی بدهی که داشته باشند، به مدت سه سال مشمول امهال خواهند شد.

وی گفت: در استان گلستان، شرق مازندران، لرستان و خوزستان و سایر استان‌هایی که نیز سیل به میزان کمتری به کشاورزان خسارت  کرده است امهال بدهی کشاورزان انجام خواهد شد.

خدارحمی  با بیان اینکه برای کمک به بازسازی و امکان توان تولیدی کشاورزان خسارت دیده نیز امکانات متعددی پیش بینی شده منتظریم آب از مزارع آنان فروکش کند، گفت: دولت مصوبات خوبی برای کمک به کشاورزان سیل زده دارد که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده و به زودی به شعب ابلاغ و پرداخت خسارت برای بازسازی منازل، مزارع و باغات و واحد‌های تولیدی آن‌ها شروع می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه حجم خسارات وارد شده به سیل زدگان خیلی بالاست، افزود: در حوزه کشاورزی حدود 6 هزار میلیارد تومان خسارت برآورد شده است که آنچه صندوق بیمه کشاورزی از بیمه شدگان و کسانی که قرارداد صندوق بیمه دارند در چهار استان حدود 300 میلیارد تومان خسارت قطعی وارد شده است که باهماهنگی وزارت جهادکشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و دولت در حال تامین منابع برای پرداخت خسارت هستیم.

خدارحمی با اشاره به اینکه به تعدادی از مرغداری‌ها بعد از سیل در استان خوزستان خسارت پرداخت شده است، افزود: در این استان برای واحد‌های پرورش ماهی نیز در حال برآورد خسارت ها هستیم و به زودی پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای کسانی که پوشش بیمه برای منازل مسکونی، مزارع و باغات نداشتند دولت برای آن‌ها پیش بینی کمک بلاعوض کرده است که از طریق استانداری‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

خدارحمی به مصوبه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت شبکه بانکی از جمله بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه در حوزه واحد مسکونی برای هر واحد مسکونی در استان‌های گلستان، مازندران و هر استان آسیب دیده در سیل علاوه بر کمک بلاعوض، 50 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای هر واحد مسکونی شهری و 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای هر واحد مسکونی روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس این مصوبه این وام‌ها با نرخ سود 4 و 5 درصد با دوره بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته شده است.

خدارحمی گفت: برای آسیب‌های جزئی واحد‌های مسکونی که نیاز به تعمیر دارد، در مناطق شهری و روستایی 15 میلیون تومان و برای تامین لوازم خانگی آسیب دیده در مناطق سیل زده نیز 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده که مدت بازپرداخت آن 7 ساله است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: معرفی این افراد از طریق بنیاد مسکن به بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی و دیگر بانک‌های دولتی، حتی بانک‌های خصوصی شده صورت می‌گیرد.

وی افزود: در کنار بازسازی واحد‌های مسکونی برای واحد‌های تولیدی آسیب دیده کشاورزی نیز تسهیلات ارزان قیمت 4 درصد در نظر گرفته شده است که تفاوت آن تا نرخ معمول شورای اعتبار را دولت تامین می‌کند. یعنی این تسهیلات یارانه دار است.

خدارحمی گفت: براین اساس برای هر هکتار زمین کشاورزی و باغ آسیب دیده از سیلاب 5 میلیون تومان و برای هر واحد دامداری آسیب دیده از سیلاب 10 میلیون تومان و به تعداد دام‌های سبک و سنگین تلف شده به ترتیب، دام‌های سبک 500 هزار تومان و دام سنگین 3 میلیون تومان و برای هر کلونی زنبور عسل 250 هزارتومان، همچنین برای واحد‌های پرورش ماهی به ازای هر هکتار 5 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

خدارحمی افزود: برای بازسازی واحد‌های پرورش طیور و مرغداری‌ها (مرغ مادر) یک میلیارد و 800 میلیون تومان و برای واحد‌های جوجه کشی 300 میلیون تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه تاکنون خسارت یک واحد جوجه کشی در استان گلستان گزارش شده است گفت: در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان خسارت دیده را به بانک‌ها معرفی می‌کند تا این تسهیلات را دریافت کنند.

وی افزود: در همه مناطق سیل زده مثل آق قلا، گمیشان، شعب بانک کشاورزی در حال حاضر فعال هستند و در پل دختر و معمولان که آسیب زیادی از سیل دیده است از دیروز یک شعبه بانک کشاورزی فعال شده است، اما در خوزستان به خاطر هشدار سیل در برخی مناطق شعب بانک کشاورزی برای جلوگیری از آسیب تعطیل است که به محض خروج از شرایط هشدار، این شعب فعال نیز می‌شوند.

خدارحمی گفت: در بخش کشاورزی محور اصلی کمک به سیل زدگان بانک کشاورزی است، اما سایر بانک‌ها نیز کنار ما هستند.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: کانون سیل چهار استان گلستان، شرق مازندران، لرستان و خوزستان است، اما به خاطر گستردگی بارش‌ها در سایر استان‌ها مانند شرق ایلام، همدان و ... هم سیل در ابعاد کمتر خسارت وارد کرده که آسیب دیدگان از سیل در این استان‌ها نیز از تسهیلات اعلام شده برخوردار می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران