پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451857 تاریخ : 1397/12/28-12:06:35
,11,
در نوروز 98 بیش از 2 میلیون مسافر با راه آهن جابه جا می شوند

وزیر راه و شهرسازی

در نوروز 98 بیش از 2 میلیون مسافر با راه آهن جابه جا می شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن امسال در ایام نوروز با 235 رام قطاری که آماده کرده، 2 میلیون و 10 هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اسلامی امروز (سه شنبه) در حاشیه امضای تفاهم نامه توسعه حمل و نقل ریلی با سازمان برنامه و بودجه و در محل این سازمان در جمع خبرنگاران، افزود: استقبال مردم از سفر با راه اهن خوب بوده و عرضه نسبت به سال گذشته 15 درصد ظرفیت مسافربری افزایش یافته است. 

وی اظهارداشت: کشور ظرفیت فراوانی در صنایع پشتیبان حمل و نقل برخوردار است و و بخش ریلی نیز صنایع گسترده ای دارد. 
اسلامی گفت: اکنون خطوط ریلی به شهرها متصل شده، اما نبود قطار، مانع از سرویس دهی به مردم شده است. 
وی اضافه کرد: اجرایی شدن تفاهم نامه تولید 974 واگن باری، مسافری و لکوموتیو که امروز بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید، موجب می شود تا ظرفیت مسافربری 20 درصد افزایش یابد. 
وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین با افزایش واگن و لکوموتیو می توان امیدوار شد تا سطح مهارت کارخانه ها با توجه به ادامه کار خط تولید آنها کم نشود، تولید و اشتغال پایدار می ماند.
وی گفت: اکنون تولیدکننده و خریدار از این فرصت بهره مند می شوند؛ یعنی منابع برای عرضه کننده و خریدار وجود دارد و این تعامل دو سویه کمک می کند که شعار خواستن توانستن است، اجرایی شود. 
اسلامی گفت: جریمه ای نیز در قراردادها پیش بینی شده و امیدواریم که طرفین تعهد بیشتری داشته باشند و در زمان تعیین شده تولیدات خود را عرضه کنند. 
وی تاکید کرد: البته تولیدکنندگان ما در زمینه لجستیک خط تولید با مسائلی روبرو هستند که کمک های لازم را در این زمینه خواهیم کرد. 
اسلامی اظهار امیدواری کرد که روند توسعه زیرساخت های ریلی ادامه داشته باشد و در سال 98 پروژه های ریلی با توجه به فضای موجود و شیوه فراهم شده، قویتر توسعه یابد و قطارسازان و لکوموتیو سازان و واگن سازان از زیرساخت ها عقب نیافتند. 
تفاهمنامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمد اسلامی»وزیر راه و شهرسازی امروز (سه شنبه) در محل سازمان برنامه و بودجه امضا شد. 
براساس این تفاهمنامه 974 واگن مسافری، باری و لوکوموتیو باید طی یک سال با اعتبار یک هزار و 940 میلیارد تومان تولید شود و بر این اساس چهار هزار و 841 فرصت شغلی ایجاد می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران