پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448934 تاریخ : 1397/11/26-13:57:42
,13,
در صورت اجازه صادرات تخم مرغ از کشور برای آن عوارض وضع می شود

در صورت اجازه صادرات تخم مرغ از کشور برای آن عوارض وضع می شود

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه در صورت اجازه صادرات تخم مرغ از کشور برای آن عوارض وضع خواهد شد،گفت: این مساله در ستاد تنظیم بازار بررسی و اعلام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناصر نبی پور در با اشاره به درخواست مرغداران برای صادرات تخم مرغ و اینکه عنوان می شود صادرات تخم مرغ با توجه به اینکه به مرغها نهاده های دولتی(با ارز 4200 تومانی) داده می شود در شرایط فعلی، به معنای خروج این یارانه از کشور است درحالی که این یارانه باید صرف مصرف کننده شود، اظهارداشت: بهرحال ما تولید مازاد داریم و نمی توانیم اجازه دهیم این محصول مازاد خراب و دور ریز شود ضمن اینکه اگر قرار باشد صادرات انجام شود برای آن عوارض وضع خواهد شد.

وی به وضع عوارض برای صادرات تخم مرغ اشاره کرد و گفت: ما این پیشنهاد را ار ائه کرده ایم و می دانیم که  ستاد تنظیم بازار نیز درباره آن به نتیجه هایی رسیده اما اینکه چه زمانی آن را اعلام  کند، مشخص نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران توضیح داد: براین اساس هر کس بخواهد یک کیلوگرم تخم مرغ صادر کند باید مقدار مشخصی عوارض بدهد، صادرکنندگان ابتدا این عوارض را به حساب دولت واریز و بعد از آن اقدام به صادرات محصولشان می کنند.

نبی پور گفت: بهرحال قطعا این اتفاق با وضع عوارض، زمانی رخ می دهد، چون مازاد تولید بسیار زیاد است.

وی درباره اینکه آیا با وضع عوارض باز هم صادرات برای صادرکنندگان به صرفه خواهد بود؟ افزود: مساله این است که صادرات باید انجام شود چراکه میزان تولید بیش از نیاز است و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است سال آینده میزان تولید تخم مرغ حدود یک میلیون تن خواهد بود یعنی ما نزدیک به 200 هزارتن مازاد خواهیم داشت که باید برای صادرات آن از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه گفته می شود آیا تولیدکنندگان راضی خواهند بود دولت به آنان نهاده دولتی ندهد و مانع صادرات تخم مرغ نیز نشود؟، تصریح کرد: در این میان بحث تولیدکننده نیست کشور ما 80 میلیون مصرف کننده دارداگر ارز 4200 تومانی حذف شود قیمت نهاده های دامی افزایش چشمگیری خواهد داشت و تولیدکننده نمی تواند تولید  خود را در داخل بفروشد. آیا آن زمان مردم می توانند تخم مرغ را شانه ای 40 هزارتومان خریداری کنند؟

نبی پور با بیان اینکه در همه جای دنیا به بخش کشاورزی یارانه داده می شود، تاکید کرد: حتی کشوری مانند آمریکا نیز با یارانه های قابل توجه از کشاورزی خود حمایت می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 488
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران