پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410623 تاریخ : 1397/08/09-16:52:01
,17,20,
در 13 آبان شاهد هیچ اتفاق جدیدی نخواهیم بود

رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران:

در 13 آبان شاهد هیچ اتفاق جدیدی نخواهیم بود

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد که دولت از حدود 8 ماه قبل و به عنوان یک وظیفه، ستاد اربعین را فعال کرد و اعضای این ستاد در تهران، ایلام و خوزستان مشغول فعالیت و خدمت رسانی شدند. بیش از 30 ارگان مختلف، در فعالیت های این ستاد درگیر هستند و زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل سفر زائران فراهم کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  دکتر محمود واعظی ظهر چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره برخی تبلیغات سوء علیه عملکرد دولت در خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: همه این کارهایی که انجام شده، برای این نبوده که بخواهیم به مردم گزارش کار بدهیم، بلکه اینها را وظیفه خودمان می‌دانیم به عنوان اینکه همه ملت ایران و همه شیعیان وقتی که بحث اربعین و زیارت امام حسین (ع)  می‌شود، با همه وجودشان در این راه گام برمی‌دارند؛ این وظیفه دولت و ارگان‌های مختلف است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به بازدیدی که هفته گذشته از مرز چذابه و شلمچه داشت، اظهار داشت: در جریان این بازدید دیدم که نسبت به سال گذشته که برای بازدید به این منطقه رفته بودم، وضعیت چقدر تغییر کرده بود. گردانندگان موکب‌ها ، دولتی‌ها، شهرداری‌ها، هلال احمر و تمام ارگان‌ها با تمام وجود شبانه‌روز کار می‌کردند.

 دکتر واعظی با بیان اینکه افتخار دولت این است که خادم‌الحسین (ع) باشد و با تمام وجود در این زمینه کار کند، تصریح کرد: هر سال وضعیت خدمات رسانی به زائران اربعین بهتر می‌شود. امسال البته مشکلی در رابطه با ارز پیش آمد که آن هم در کمتر از 48 ساعت برطرف شد و بلافاصله هواپیمایی اختصاصی حامل کارکنان بانک به نجف و کربلا، شلمچه، چذابه و بعد از مرز مهران رفتند و مشکل را مرتفع کردند. وقتی روز پنج‌شنبه به چذابه رفته بودم، ‌دیدم که دیگر صف به آن شکل سابق نیست و هر کسی که از مرز خارج می شود، در زمان کوتاهی ارز مورد نیازش را دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قبول داریم یک اشکالی در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بوجود آمد، ولی آیا صحیح است که به این بهانه همه فعالیت‌های گسترده و کارهایی که انجام شده، نادیده گرفته شود و فقط درباره مشکلی کوتاه مدت ، اینقدر تبلیغ کنند.

دکتر واعظی ادامه داد: در برابر این حجم وسیع از زیرساخت‌هایی که آماده شد و خدمت‌رسانی‌ هایی که شد، انصاف نبود اشکالی را که در مدت 40 ساعت برطرف شد، اینقدر بزرگ کنند؛ گروه‌های سیاسی وارد شوند، یکی برود سخنرانی و صحبت‌های مختلف بکند و به این شکل تبلیغ سوء کنند.

وی گفت: مجموعه دولت و مدیران و کارکنان دولت باورشان این است که در این مسیر نه به عنوان یک کار اداری، بلکه به عنوان یک کار اعتقادی وارد شدیم و انتظار هم این است که کسی با این مسأله تسویه‌حساب سیاسی نکند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: از میهمان‌نوازی دولت و مردم عراق تشکر می کنیم. یک اربعین امن داشتیم. کسانی که این نوع کارها را کرده اند، می دانند که جابجایی 2 میلیون نفر در یک زمان کوتاه، که با امنیت بروند و برگردند کار بسیار بزرگی است. خداوند را شاکریم که این کار در امنیت انجام شد. از مردم عزیزمان هم تشکر می‌کنیم که خودشان همکاری کردند. از طرف دیگر از مردم عزیزمان در استان های ایلام و خوزستان تشکر می کنم برای اینکه هزاران موکب، فراهم کردند تا به زائران اباعبدالله (ع) خدمت‌رسانی کنند.

دکتر واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره مصوبه دولت برای کمک به کارمندانی که کمتر از 3 میلیون تومان حقوق می گیرند، اظهار داشت: وزارت کار، تعاون و رفاه و همچنین سازمان برنامه بودجه، مسئول شدند که جزئیات این موضوع را تنظیم کنند. اینها در قالب بسته‌هایی برای کمک و جبران نیازمندی‌ها و تامین مواد غذایی برای کسانی که فکر می‌کنیم نیازمند هستند، داده می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم به نیمی از مردم این کمک ها را ارائه کنیم که اجرای آن نیز امیدوارم از اوایل هفته آینده شروع شود و به تدریج این کار انجام خواهد گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره افزایش حقوق کارمندان گفت: افزایش حقوق کارمندان نیاز به قانون و نیاز به این دارد که بتوانیم در قانون بودجه که به مجلس تقدیم می‌کنیم، مجوز آن را از مجلس بگیریم و طبق روال همیشه در فرودین‌ماه این کار انجام می‌گیرد.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره موضع اخیر دولت دانمارک اظهار داشت: پس از انتشار این اخبار در روز گذشته، بلافاصله آقای رئیس جمهور دستور دادند که اولا دقیقاً بررسی شود که ببینیم موضوع چیست. آن چیزی که در خبرها مطرح است، به هیچ وجه نمی‌تواند قابل قبول باشد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خیلی مشکوک است، تصریح کرد: اینکه در آستانه 13 آبان که بحث تحریم‌های جدید ادعایی مطرح است، البته از نظر ما اتفاقی نمی‌افتد، اما برخی به دنبال این هستند که فضا را تغییر دهند. اینکه روابط ایران و اروپا دارد به خوبی پیش می‌رود و مذاکرات برجام به خوبی انجام می‌شود، عده ای به گونه‌ای بخواهند  خللی وارد کنند، بر این اساس به جد دنبال این هستیم، به محض اینکه تحقیقات و بررسی‌هایمان انجام گرفت، نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به این سوال که پیام 13 آبان سال 58 برای سال 97 چیست؟ خاطرنشان کرد: پیام مشخص آن این است که 13 آبان‌هایی که تا کنون داشتیم، همه یک طرفش آمریکا و آن دشمنی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران بود. آنچه امروز آمریکا دنبال می‌کند هیچ فرقی با سال 58 ندارد و اینبار هم تحریم یعنی فشار بر مردم و اینکه مطرح شود تحریم بر بخش‌های مختلف است، قطعاً تلاشی که آمریکا می‌کند فشار بر مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقابله با ایران است.

دکتر واعظی گفت: آنچه دولت انجام می‌دهد، این است که راه‌های مختلفی را پیدا کردیم و برای هر کدام از فشارها و برنامه‌ریزی‌هایی که شده در رابطه با تجارت، نفت و جابجایی پول و در رابطه با همه بخش‌هایمان، خوشبختانه کمیته‌ های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف تشکیل شده و برنامه‌ریزی می‌کنند و به همین دلیل است که آقای رئیس جمهور گفتند که عملاً آنچه که قرار بود در 13 آبان اتفاق بیفتد از چند ماه قبل اتفاق افتاده و ما هم آمادگی‌های لازم را پیدا کردیم و در 13 آبان شاهد هیچ اتفاق جدیدی نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌ های غربی در پی القای این موضوع هستند که "اس پی وی" به نتیجه نمی‌رسد و تحریم‌های آمریکا خیلی اثر بدی روی ایران خواهد داشت، ولی رئیس بانک مرکزی گفته که اس پی وی به زودی به نتیجه خواهد رسید و ما کارگروه اقدام مالی را با اروپا خواهیم داشت. نظر شما در این زمینه چیست و مذاکرات ما با اروپا تا به کجا پیش خواهد رفت؟ اظهار داشت: بحث اس پی وی، بحثی است که قطعاً در هفته آینده شروع خواهد شد و مقدماتش فراهم شده و مذاکراتش انجام شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: آخرین مذاکرات روز پنج‌شنبه گذشته انجام شد. اقدامات خوب پیش می‌رود و مذاکرات با اروپا هم مسیر خوبی را طی می‌کند و لذا به هیچ وجه نگران نیستیم. طبیعی است که آنچه که در 6 ماه گذشته شاهدش بودیم بحث واقعیت‌ها نبود، بحث جنگ روانی و تبلیغات بود. الان هم که ما روابط‌مان با اروپا پیش می‌رود، بحث جنگ روانی و تبلیغات می‌خواهد مانع این بشود.

دکتر واعظی تاکید کرد: خوشبختانه می‌بینید مردم عکس‌العمل‌شان با گذشته فرق کرده است. اگر در گذشته با اینگونه خبرها التهابی در جامعه پیش می‌آمد الان متوجه شدند که اینها خبرسازی است و واقعیت ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران