پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348848 تاریخ : 1397/02/25-09:23:15
,10031,
دانشگاه‌ها باید بتوانند در تقویت بنیه اقتصادی کشور موثر باشند

دانشگاه‌ها باید بتوانند در تقویت بنیه اقتصادی کشور موثر باشند

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دانشگاه‌ها باید با اتکا به رسالت خود با ارائه مدل‌های ملی و منطقه‌ای زمینه توسعه علمی، فناورانه و متوازن کشور را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی  سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر سعید نمکی در همایش ملی آمایش علم و فناوری افزود: اگر‌چه در سال های بعد از انقلاب رشد و شکوفایی علمی کشور چشمگیر است و توانسته‌ایم از کشورهای مطرح درعرصه بین‌المللی باشیم با این وجود توسعه بی‌رویه مراکز آموزشی، ایجاد رشته‌هایی که جایگاهی در نظام ارائه خدمت ندارد و عملکرد جزیره‌ای در امرآموزش و پژوهش، تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در اقتصاد ملی را کمرنگ کرده است.

وی گفت: توسعه یافتگی منطقی نیروی انسانی به‌عنوان یکی از اهداف اصلی توسعه پایدار بجز توجه ویژه به مراکز آموزشی که متولیان اصلی تربیت نیروی انسانی هستند،‌ مسیر نخواهد شد.

دکتر نمکی ادامه داد: با توسعه منطقی و بخردانه این مراکز می‌توان دانشگاهی داشت که با آموزش نیروی ماهر و کارآمد و پژوهشی مبتنی بر ارائه راهکار حل مشکلات کشور در تقویت اقتصاد ملی موثر باشد.

وی ضمن تقدیر از برگزار‌کنندگان همایش ملی آمایش علم و فناوری گفت: بحث آمایش سرزمین و توسعه پایدار از سال 1972 در نشست استکهلم مطرح شد و در نشست ریو+20در سال 2012 کشور ما به شاخص های SDG یا توسعه پایدار متعهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران