پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465292 تاریخ : 1398/03/04-14:46:06
,13,
دامداران در انتظار افزایش 22.5 درصدی نرخ شیرخام هستند

رئیس انجمن صنفی گاوداران:

دامداران در انتظار افزایش 22.5 درصدی نرخ شیرخام هستند

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید در سال جدید، پیشنهاد افزایش قیمت هر کیلوگرم شیرخام به دو هزار و 575 تومان به دولت ارایه شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد مقدسی افزود: پیشنهاد آنالیز شده افزایش قیمت شیرخام از اواخر فروردین ماه امسال به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دامداران در انتظار افزایش قیمت شیرخام هستند تا بتوانند با حاشیه سود مناسب این محصول را تولید و در اختیار صنایع قرار دهند.

به گفته وی، طبق مصوبه سال گذشته ستاد تنظیم بازار تاکنون قیمت پایه هر کیلوگرم شیرخام دو هزار تومان بوده است که با احتساب جوایز بهداشتی، بار میکروبی کمتر از 100 هزار، چربی 3.5 درصد و پروتئین بالای 3 درصد و کرایه حمل و نقل این محصول با نرخ دو هزار و 200 تومان نیز از دامداران خریداری می‌شد.

وی اظهارداشت: تولید کنندگان شیرخام تاکنون هیچ افزایش قیمتی در شیرخام نداشته‌اند و تا ابلاغ مصوبه جدید نیز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: در صورتی که صنایع افزایش قیمتی در محصولات خود ارائه کنند، خودسرانه است و به طور حتم به دنبال ایجاد التهاب در بازار هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اکنون صنعت شیرخام کشور با تولید بیش از 10 میلیون و 700 هزارتن می‌تواند شیرخشک و حتی بخشی از کره مورد نیاز کشور را تأمین کند اما صنایع به دنبال این هستند تا با فشار روی دولت، بتوانند شیرخشک را با ارز 4200 تومانی وارد کنند.

وی افزود: درحال حاضر از این میزان تولید شیرخام کشور بیش از 7 میلیون تن وارد صنایع لبنی می‌شود که از این میزان سالانه یک میلیون از این محصول به کشورهای هدف صادر می‌شود و مابقی شیرخام تولیدی کشور به خود مصرفی می‌رسد.

طبق امار سال گذشته 10 میلیون و 733 هزارتن شیرخام در کشور تولید شد که از این میزان بیش از 900 هزارتن شیر در قالب فراورده‌های لبنی صادر شده بود.

سرانه مصرف شیرخام سال گذشته 120 کیلوگرم برای هر ایرانی محاسبه شده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران