پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 573673 تاریخ : 1399/12/18-14:05:32
,5,
خیز قیمت جهانی نفت برای عبور از مرز 70 دلار

اتفاق نظر موسسات مالی درباره بازار طلای سیاه؛

خیز قیمت جهانی نفت برای عبور از مرز 70 دلار

بازار نفت طی یک سال گذشته با چالش های زیادی روبرو شده که دلیل اصلی آن، همه گیری کرونا و کاهش میزان تقاضا بود. با این حال نهادها و موسسات مالی و کارشناسی جهان بر روی افزایش قیمت طلای سیاه و عبور آن از مرز 70 دلار اتفاق نظر دارند.

به گزارش بانک و صنعت، بر مبنای گزارش ارائه شده توسط نشریه «اینوستیگ» در ماه فوریه سال 2021 برای پنجمین ماه متوالی، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی، روند افزایشی داشت که دلیل این تحول، تغییر انتظارات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از وضعیت اقتصادی و افزایش امید به کاهش رکود و آغاز احیای اقتصادی جهان است. البته کاهش داوطلبانه تولید نفت توسط عربستان و کاهش بیش ازحد دمای هوا در تگزاس امریکا که زمینه را برای ایجاد شرایط زمستانی سخت در این ایالت فراهم کرد، روی افزایش قیمت نفت در بازار تأثیر داشت،. اما سؤال این است که پیش بینی قیمت نفت در ماه های آتی چقدر است؟

مرکز مطالعات «بانک مریل لینچ» بر این باور است که در نیمه اول سال 2021 ما شاهد افزایش قیمت نفت در بازار خواهیم بود. در انتهای این بازه زمانی هر بشکه نفت در بازار جهانی با قیمت 71 دلار به فروش خواهد رسید که رقم بسیار شاخصی است.

از سوی دیگر، «بانک آر بی سی» کانادا پیش بینی کرده، حداکثر قیمت نفت تا انتهای فصل اول سال جاری از 68 دلار فراتر می رود. این پیش بینی، به دلیل تسریع روند واکسیناسیون در دنیا و احتمال ازسرگیری سفر به بسیاری از کشورها بعد از واکسیناسیون گسترده ضدکرونایی مردم است.

نکته دیگر، احیای سریع اقتصادی کشورهای صنعتی است. بانک «مریل لینچ آمریکا» در پیش بینی اخیر خود، تأکید کرده است: «انتظار می رود، از پایان سال جاری، اقتصاد کشورهای صنعتی دنیا در مسیر بازسازی قرار بگیرد و تقاضا در دنیا رشد کند. البته، روند بازسازی اقتصادی در بسیاری از کشورها شروع شده است. به عنوان مثال، استرالیا، شاهد ازسرگیری فعالیت های اقتصادی است و زندگی در این کشور کم وبیش عادی شده است ولی در آمریکا و بریتانیا این وضعیت تا نیمه سال اتفاق می افتد. با این شرایط اقتصاد دنیا با سرعت رشد خواهد کرد و فعالیت های صنعتی که مصرف کننده نفت هستند هم افزایش پیدا می کند.»

گزارش های «بانک جهانی» نیز نشان می دهد در ماه فوریه سال جاری متوسط قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی برابر با 62 دلار بود که نسبت به ماه قبل از آن با افزایش 7.4 دلاری همراه بود. در اولین ماه امسال، هر بشکه نفت برنت قیمتی معادل 54.6 دلار داشت و در دسامبر سال قبل با قیمت 49.9 دلار مبادله شد. در فصل دوم سال گذشته نیز هر بشکه نفت برنت در بازار جهانی با قیمت 31.4 دلار فروخته شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران