پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433984 تاریخ : 1397/10/01-12:10:24
,8,5,
خودرویی‎ها پاییز را قرمزپوش تمام کردند

چشم‌امید سهام‎داران به زمستان

خودرویی‎ها پاییز را قرمزپوش تمام کردند

به رغم آنکه خودرویی‎ها سومین فصل سال را منفی تمام کردند، باتوجه به افزایش قیمت محصولاتشان می‎توان آینده بسیار خوبی را برای آن‎ها در زمستان پیش‌رو متصور بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روز چهارشنبه هفته گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی همگام با کلیت بورس، روند منفی را پشت‌سر گذاشتند،به‎طوری‎که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی ازجمله ایران‎خودرو، سایپا‌آذین، زامیاد، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، الکتریک‎خودرو شرق، موتورسازان تراکتورسازی ایران، سرمایه‎گذاری رنا و رینگ‎سازی مشهد منفی خوردند و درمقابل نمادهای پارس‎خودرو، مهندسی نصیر ماشین، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران و فنرسازی خاور نیز مثبت شدند.

همچنین در این روز طی 17هزار و 290 نوبت معاملاتی، 210میلیون و 641هزار سهم به ارزش 32میلیارد و 989میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 17هزارو211 میلیارد تومان شد.

پیش‎بینی زمستان بهاری برای خودروی‎ها

به رغم آنکه خودرویی‎ها سومین فصل سال را منفی تمام کردند،  باتوجه به افزایش قیمت محصولاتشان می‎توان آینده بسیار خوبی را برای آن‎ها در زمستان پیش‌رو متصور بود. 

از سوی دیگر، روز چهارشنبه هفته گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 3063 واحد افت کرد و به 156هزار واحد رسید. این در حالی است که دادوستد های بازار سرمایه در فصل پاییز با قرمزپوشی همراه شد. بر‌همین‌اساس، بازار در ماه‎های گذشته با سرعت بسیار بالایی رشد کرده بود و به نوعی سرعت رشد بازار در ماه‎های ابتدایی سال جاری بیش از اندازه بود که می‎توان آن را نتیجه برآوردهای بسیار خوش‎بینانه فعالان بازار دانست.

تغییر برآوردها با کاهش قیمت ارز

تصور فعالان بازار سرمایه این بود که هم صنایع دارای فروش داخلی و هم صنایعی که محصولات خود را به صورت صادراتی به فروش می‎رسانند، پتانسیل رشد بالایی دارند و بازار نیز تحت تاثیر همین پیش‎بینی‎ها بیش‌از حد رشد کرد. اما کاهش قیمت ارز کلیه برآوردها را تغییر داد.  

همچنین یکی از مشکلات کنونی بازار، حذف پیش‎بینی سود (ای‎پی‎اس) از گزارش‎های شرکت‎هاست. به‎رغم این‎که این فاکتور وزن زیادی در بازار سرمایه ندارد اما تاثیر بسیار بالایی در پیش‎بینی‎ها و چشم‎انداز فعالان بازار از شرکت‎ها دارد و بی‎اطلاعی از ای‎پی‎اس‎های شرکت‎ها تاثیر منفی زیادی بر بازار خواهد گذاشت. 

بر این اساس در چنین شرایطی، تنها عاملی که می‎تواند چشم‎انداز روشن‎تری از بازار سرمایه به فعالان بازار بدهد، گزارش‎های 9‌ماهه شرکت‎هاست. در شرایطی که ای‎پی‎اس وجود ندارد، باید منتظر انتشار گزارش‎های عملکرد 9‌ماهه شرکت‎ها باشیم تا بتوانیم درباره سه‎ماهه پایانی سال جاری تحلیل درست‎تری داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 441
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران