پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447347 تاریخ : 1397/11/08-16:01:11
,17,21,
خودروسازان قبل از شروع تحریم ها محصولاتشان را گران کردند

امینی در نطق میان دستور:

خودروسازان قبل از شروع تحریم ها محصولاتشان را گران کردند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد: شرکت های بزرگ تولیدی از جمله سایپا و ایران خودرو قبل از شروع تحریم ها،قیمت محصولات خود را افزایش داده و به نوعی به تورم زود هنگام دامن زده و بار سنگین این وضعیت بغرنج را تنها بر دوش مردم گذاشتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سلام امینی در نشست علنی امروز (دوشنبه 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستورخود، گفت: همکاران و ملت شریف همانگونه که می دانید امسال در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که گفتمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سپهر سیاسی دنیا در حال خوانش و رویش است. از برکات این 40 سال، آزادی، امنیت اقتدار و عزت ایران و هر ایرانی در دنیا زبانزده عام و خاص است از طرفی دشمنان نظام از هیچ تلاشی برای شکاف بین نظام مسئولین و مردم کوتاهی نکرده و با تمام توان در تعادل با انقلاب اسلامی برنامه های مدون تدوین کرده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: حال به خوبی می دانیم در بحث مسائل اقتصادی، مالی و معیشتی با چالش هایی مواجه هستیم، که بخش قابل توجهی از آن به تحریم های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی بر می گردد. به فرموده مقام معظم رهبری تحریم فرصت مناسبی است که می تواند 100درصد به نفع ملت ایران تمام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مسائل اقتصادی به ناکارآمدی و سو مدیریت داخلی بر می گردد، بیان داشت: دولت تدبیر و امید با زحمات فراوان مدت 5 سال توانست تورم را تک نرخی نگهدارد و به ارز ثبات نسبی ببخشد، که جای تحسین و تقدیر دارد اما بعد از آن به یکبار این موضوع را رها کرد که نرخ  اقلام و اجناس اساسی و حتی کالاهای سرمایه ای از دو تا سه برابر و قیمت ارز تا 5 برابر افزایش یافت.

انتقاد از رویه خودروسازها

وی با انتقاد از رویه خودروسازها گفت: شرکت های بزرگ تولیدی از جمله سایپا و ایران خودرو که در 40 سال گذشته صدها هزار میلیارد تومان از بیت المال را به خود اختصاص داده بودند باید در ایام سخت یاری‌گر مردم باشند اما قبل از شروع تحریم ها محصولات خود را افزایش داده و به نوعی به تورم زود هنگام دامن زده و بار سنگین  این وضعیت بغرنج را تنها بر دوش مردم گذاشتند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این وضعیت قدرت خرید مردم در تمامی زمینه ها به مراتب کاهش یافته است، بیان داشت: فقر بیداد می کند، عموم جامعه کارمندان، بازنشستگان، کسبه و بازاریان، کارگران، رانندگان، دانشجویان و سایر اقشار در فشار اقتصادی قرار گرفته اند، خودکشی، اعتیاد، بیکاری طلاق و دیگر آسیب ها دردهای مشترک امروز جامعه ما هستند که باید برای تک تک این مشکلات برنامه ریزی کرد.

امینی افزود: با این حال متاسفانه در این شرایط بسیاری از مسئولین مسئولیت پذیر و پاسخگو نیستند و مسئولیت را در میدان یکدیگر پاس می دهند و در نهایت به تحریم ها وصل می کنند، هیچ کس از مدیریت فشل و ناکارآمد سخنی به میان نمی آورد کاش مسئولین ناکارآمد به حرمت خون شهدا و ادای دین به مردم با شجاعت تمام عذرخواهی کنند و با استعفای خود مسئولیت را به صاحبان اصلی سپرده تا نتایج آن در راستای آسایش مردم به عینه مشاهده شود.

مجلس و دولت یکبار برای همیشه وابستگی به نفت را قطع کنند

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 10 ها سال است که اقتصاد ایران از وابستگی به نفت رنج می برد، عنوان کرد: مجلس و دولت می تواند یکبار برای همیشه این وابستگی را قطع کنند، بودجه 98 را که در حال حاضر در دستور کار مجلس هست از بخش هزینه نفت معاف و درآمد های فروش آن را به سمت صندوق توسعه ملی و اشتغال جوانان سوق دهند.

وی ادامه داد: برای جبران منابع بودجه با توسعه دولت الکترونیک به سراغ فراریون مالیاتی رفته و با ساماندهی سرمایه ها علاوه بر اشتغالزایی به افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان، فرهنگیان، مستمری بگیران و نهادهای حمایتی بپردازند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه انتخابیه ایلام با داشتن 430 کیلومتر نسبت به سایر استان ها بیشترین آسیب ها و ناملایمت ها را در طول 8 سال جنگ تحمیلی به خود دیده است و شهرهای جنوبی مهران و دهلران به کرات اشتغال شده اند و هر روز تا عمق 70 کلیومتری استان ادامه پیدا کرده است و شهرهای میانی در معرض توپخانه های سنگین دشمن قرار گرفته اند و بیش از دو هزار بار تمامی شهرها و روستاهای استان بمباران شدند.

وی گفت: به خاطر این رشادت ها و ایثارگری های مردم استان ایلام بارها و بارها مورد تفقد و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفته اند اما در کمال تاسف ستاد کل نیروهای مسلح از زمان جنگ در این منطقه را از شهریور 59 تا انتهای 61 اعلام کردند این در حالی است که پس از قطعنامه 598 در تیرماه سال 67 شهرهای جنوبی از جمله مهران برای چهارمین بار اشغال شد و تمامی نقاط استان ایلام مجدد مورد تهاجم توپخانه و بمباران هوایی قرار گرفته است.

امینی تاکید کرد: اینجانب به عنوان وکیل مردم ایثارگر و شاهد عینی و درگیر آن ایام خواستار اعمال سریع و صریح مناطق استان ایلام به عنوان منطقه جنگی هشت ساله دفاع مقدس هستم تا شاید اندک تسلی خاطر بر مردمان این دیار باشد همچنین از وزیر کشور می خواهم ارتقا شهرستان ها مهران و دلهران به شهرستان ویژه و ارتقای سایر مناطق دیگر حوزه انتخابیه را در دستورکار خود قرار دهد.

این نماینده مجلس از وزیر نفت و نیرو برای بومی سازی شرکت های نفتی مهران و دهلران را خواستار شد و از وزیر راه و شهرستاری در راستای برگزاری کنگره عظیم اربعین توسعه راه آهن ایلام، فرودگاه ایلام، تکمیل پروژه تونل و کمربندی را خواستار شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر تعاون و سازمان تامین اجتماعی فرآیند بیمه زنان خانه دار و هنرمندان را تکمیل کند، تجهیز درمانگاه های شهرستان حوزه انتخابیه در اولویت قرار گیرد، وزیر دفاع مجدد پایگاه نظامی به دلیل موقعیت استراتژیک شهرستان های حوزه انتخابیه احیا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران