پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252392 تاریخ : 1395/10/03-07:45:19
,10031,
خواسته‌ای از مجلس درباره سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداریها

خواسته‌ای از مجلس درباره سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداریها

رئیس سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بارها پیگیری و مکاتبه کرده‌ و خواسته‌ایم که سهم آموزش و پرورش در بودجه سالیانه شهرداری‌ها از محل عوارض شهرسازی مشخص شود، گفت: خود شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به ساخت فضای آموزشی اقدام کنند و ما اصرار نداریم که حتما درآمد ناشی از عوارض ساختمانی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی رئیسی درباره سهم آموزش و پرورش از عوارض شهردای ها به منظور توسعه فضاهای آموزشی اظهار کرد: ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش چندان شفاف نیست.

وی افزود: در یکی از بندهای ماده 13 قانون شوراها آمده است که تا پنج درصد عوارض شهرسازی اعم از  تفکیک و صدور پروانه و ... باید از سوی شهرداری‌ها برای توسعه فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش تخصیص یابد.

رئیس سازمان نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه علی رغم تصریح قانون،‌ عملکرد شهرداری برای ما چندان روشن نیست عنوان کرد:‌ اطلاع نداریم که  شهرداری‌ها در محل‌های مختلف از محل این عوارض چه میزان اعتبار در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می‌دهند.

رئیسی افزود: به عنوان مثال در منطقه 22 تهران شاهد انواع ساختمان سازی‌ها هستیم و به علت افزایش جمعیت دانش آموزی در این منطقه، نیازمند فضای آموزشی هستیم. در عین حال منابع دولتی محدود است و باید در چنین مواردی بخشی از منافع ساخت و ساز صرف ساخت فضاهای آموزشی شود.

وی با بیان اینکه بارها پیگیری و مکاتبه کرده‌ و خواسته‌ایم که سهم آموزش و پرورش در بودجه سالیانه شهرداری‌ها مشخص شود گفت: خود شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به ساخت فضای آموزشی اقدام کنند و ما اصرار نداریم که حتما این درآمد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند. همچنین لازم است مجلس این موضوع را کاملا شفاف سازی کند. در قانون آمده است "تا 5 درصد عوارض شهرداری ها" و ما به مجلس پیشنهاد داده‌ایم "تا" را بردارند و درصد دقیق سهم آموزش و پرورش مشخص شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران