پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251181 تاریخ : 1395/09/20-13:16:00
,10030,
خطوط مترو تهران به 150رام قطار جدید نیاز دارد

خطوط مترو تهران به 150رام قطار جدید نیاز دارد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر خطوط 5 گانه ناوگان مترو با 150 رام فعال است خاطرنشان کرد: با توجه به خطوط ریلی شهری تهران از پنج به هفت خط و کاهش سرفاصله اعزام قطارها در ایستگاهها حداقل به 150 رام قطار جدید نیاز داریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  محمد احمدی بافنده با بیان اینکه اکنون در ساخت تونل های مترو به طور کامل خودکفا شده ایم افزود: تجهیزات مورد نیاز مترو در بخش بهره برداری به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم می شود که در بخش ثابت حدود 30 تا 40 درصد تجهیزات را می توانیم در داخل کشور تولید کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه بومی سازی تجهیزات پرمصرف صنعت مترو تاکنون پیشرفت های خوبی داشتیم و امیدوارم که با برپایی سومین نمایشگاه قطعات داخلی مترو فضای لازم برای ایجاد همکاری بیشتر بین صنعتگران، محققان و مسئولان حوزه حمل و نقل ریلی فراهم شود تا روند ساخت داخل شتاب بیشتری پیدا کند. 

 می توانیم صادرکننده قطعات در صنعت مترو باشیم
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به ساخت با کیفیت قطعات مترو در داخل کشور تاکید کرد و افزود: ساخت قطعات با کیفیت توسط صنعتگران ایرانی نه تنها می تواند نیاز بازار روبه گسترش داخل را تامین کند بلکه می توان با دانش فنی بالا، ارائه قطعات به قیمت مناسب و رایزنی بین المللی جز صادر کنندگان این صنعت هم باشیم. 
وی یکپارچه سازی در مترو کشور را یکی از ضروری ترین اقدامات برای ایجاد فضای مناسب برای بومی سازی در این صنعت عنوان کرد و گفت: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که هر کدام از متروهای کشور با ناوگان و استاندارد متفاوت به بهره برداری می رسند که این باعث می شود تا قطعات متنوع باشند و این سود ساخت را برای تولید کنندگان داخلی کاهش می دهد.
احمدی بافنده خاطرنشان کرد: باید یک نهاد بالاسری به طور جدی بحث تدوین استاندارد یکپارچه که با جغرافیای مختلف ایران قابل انطباق باشد را پیگیری کند. 
وی با بیان اینکه این مسئولیت برعهده وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری است افزود: در حال حاضر یک مجموعه در وزارت کشور متولی امور ریلی شهری است اما توجهی به یکپارچه سازی مترو ایران نشده است.

سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو برگزار می شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو 23 تا 25 دی ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو خبر داد.
وی با تاکید براهمیت بومی سازی در صنعت مترو اظهار کرد: مترو تهران اکنون بیش از 3 میلیون سفر در روز را انجام می دهد که این میزان در آینده به 10 میلیون افزایش خواهد یافت ضمن آنکه مترو در شهرهای دیگر کشور هم در حال گسترش است که این موارد بازار خوبی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم کرده است. 
احمدی بافنده در ادامه به ظرفیت های مناسب کشور برای تحقق بومی سازی صنعت مترو اشاره کرد و گفت: اکنون 40 میلیون نیروی کار که بخش زیادی از آن جوان است در کشور وجود دارد. 
وی تاکید کرد: خوشبختانه فارغ التحصیلان و نخبه های دانشگاهی مرتبط با این صنعت زیاد هستند بنابراین با فراهم شدن شرایط می توانیم جهش بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.
احمدی بافنده افزود: اگر به اندازه 1 دلار از تجهیزات که از خارج وارد می کنیم، ساخت داخلی داشته باشیم به اندازه 3 تا 5 دلار قدرت صنعتی ایجاد می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران حضور صنعتگران در سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو نسبت به دو دوره گذشته افزایش یافته است و در این دوره 150 قطعه ساز در نمایشگاه حضور دارند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو در فضایی به وسعت 4هزار متر برپا می شود تصریح کرد: صنعت گران، دانشگاهیان و دست اندرکاران مرتبط با حمل و نقل ریلی درون شهری در این نمایشگاه حضور دارند تا فضای مناسب برای همفکری و تعامل بهتر برای ارتقا توان ساخت داخل مهیا شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: امیدوارم که امسال برآیند نمایشگاه بسیار بهتر از سالهای گذشته باشد تا بتوانیم بگوییم گام موثری را در زمینه تحقق این هدف عالی برداشتیم.
وی ادامه داد: وقتی ما می گوییم صنعت مترو باید بومی سازی شود منظورمان این نیست که می توانیم صد در صد وابستگی خود را به خارجی ها قطع کنیم. همه کشورهای جهان به نوعی در صنعت به هم وابسته هستند و می خواهیم با تقویت صنعت مترو در ایران این امکان برایمان فراهم شود تا درهنگام خرید قطعات خارجی با قدرت وارد شویم و با نگاه کارشناسی و داشتن دانش فنی مناسب به درستی مذاکره کنیم. قرار نیست هم پول بدهیم و هم منت بکشیم.

 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان در صنعت مترو حمایت کند
احمدی بافنده با اشاره اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ما در سال های گذشته همکاری خوبی را با دانشگاهیان در این امر شروع کردیم و خوشبختانه در حال حاضر بزرگترین قرارداد ما در زمینه بومی سازی با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات انجام مهندسی معکوس و دست یافتن به دانش فنی ساخت قطعات مهم به حدی پیچیده است که برای تولید کنندگان هزینه های سنگینی را به همراه دارد . این امر باعث می شود تا ساخت قطعات توجیه اقتصادی نداشته باشد. 
احمدی بافنده تاکید کرد: اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هزینه های تحقیقات شرکت های دانش بنیان را تامین کند مسلما می توانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
احمدی بافنده همچنین درباره فعالیت دستفروشان در ایستگاههای مترو پایتخت نیز افزود: ورود شرکت بهره برداری مترو در این بخش غیرضروری است و باید دستگاههای نظارتی و فرهنگی شهرداری تهران در این موضوع ورود پیدا کنند گرچه یک برنامه مفصلی در این زمینه در دست طراحی داریم.
وی مهمترین عامل برای کاهش آسیب های اجتماعی در مترو تهران را اجرای برنامه های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هر گونه آسیب های اجتماعی را افزایش فعالیت فرهنگی و اجرای ویژه برنامه های مشارکت های مردمی دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران