پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522842 تاریخ : 1399/09/06-20:07:28
,20,4,
خط آهن هرات-خواف دستاورد مهمی برای ایران و افغانستان است

خط آهن هرات-خواف دستاورد مهمی برای ایران و افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تکمیل و راه اندازی راه آهن هرات- خواف را دستاوردی بزرگ و مهم برای دو کشور دانست و توسعه آن را مهم خواند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از دولت؛ سعید خطیب زاده گفت که این مسیر ریلی، دو کشور را از طریق راه آهن به یکدیگر وصل می کند و یکی از دستاوردهای بزرگ برای روابط دو جانبه خواهد بود.

خطیب زاده افزود: این راه آهن افغانستان را از طریق ایران به اروپا متصل می کند و بسیاری از مراودات ما در انتقال کالا برای بازرگانان را راحت تر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرزهای افغانستان و ایران کامیون های زیادی منتظر ورود می مانند و یا بعضا برای رفت و آمد دچار مشکل می شوند، افزود: این راه آهن تحولی در مرزهای ما بوجود خواهد آورد و می تواند زمینه های یک توسعه پایدار را در منطقه فراهم کند.

وی با بیان اینکه تاریخ رسمی افتتاح آن بزودی نهایی و اعلام می شود، گفت زمان راه اندازی احتمالا در یکی از روزهای آذرماه خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در راستای توسعه روابط دوجانبه و همچنین فراهم کردن زمینه های گسترش آن بویژه حوزه های فرهنگی رسانه ای و دیپلماسی عمومی و ارتقاء روابط دو کشور به کابل سفر کرده است تا در گفت و گو با مقامات افغانستان این مسایل را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

پروژه راه آهن هرات- خواف بر اساس تفاهمنامه بین ایران و افغانستان جزو کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران به افغانستان است که توسط طرف ایرانی ساخته می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران