پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466803 تاریخ : 1398/04/03-14:08:53
,11,22,
خسارت سیل فروردین در کهگیلویه و بویراحمد 155 میلیارد تومان است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

خسارت سیل فروردین در کهگیلویه و بویراحمد 155 میلیارد تومان است

عبدالمجید نژاد صفوی با اشاره به خسارت‌های سیل فروردین‌ماه این استان و بازگشایی محورهای ارتباطی چهار روز پس از سیل، از بازسازی محور قدیم یاسوج-شیراز به‌عنوان جایگزین اضطراری محور جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالمجید نژاد صفوی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان بالای بارندگی‌های فروردین‌ماه و برکات آن مانند پر شدن سدها، جوشش دوباره چشمه‌ها و برخوردار شدن بخش کشاورزی استان از این بارندگی‌ها گفت: البته این بارش‌ها خسارت‌های فراوانی نیز به دنبال داشت و شدت بارندگی‌ها، حدود 1210 کیلومتر از مجموعه راه‌های استان تحت تأثیر قرار گرفت و خساراتی به این بخش وارد شد.

وی با اشاره به پراکندگی روستاهای استان و صعب‌العبور بودن بخشی از آن‌ها گفت: بیش‌ترین خسارات سیل در بخش راه‌های استان به راه‌های روستایی وارد آمد و بیش‌ترین آسیب‌ها ناشی از رانش و ریزش بود؛ در محور یاسوج به شیراز نیز شاهد رانش سنگین بودیم که خوشبختانه با تلاش راهداری استان و پیمانکاران تحت قرارداد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تردد در این مسیر از سر گرفته شد.

صفوی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حین و پس از وقوع سیل در ستاد وزارت راه و شهرسازی و استانداری، ابراز امیدواری کرد: پس از انجام مطالعات مربوط به بازگشایی دوباره محور یاسوج-شیراز، بازسازی اساسی این محور صورت گیرد و هیچ نگرانی درباره شروع بارندگی‌های بعدی وجود نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه در سیل فروردین‌ماه در مجموع 700 دستگاه ابنیه فنی کوچک و 30 ابنیه بزرگ خسارت دید، گفت: خسارت به این ابنیه، طیفی از موارد جزئی تا تخریب کامل را شامل می‌شود و نیازمند اقدامات جدی است که توسط همکاران راهداری در حال انجام است و امیدواریم با تخصیص اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن این ابنیه بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع هشت شهر و 264 روستا از سیل فروردین آسیب‌دیده‌اند، گفت:‌ با توجه به صعب‌العبور بودن و پراکندگی روستاهای استان بخش عمده کمک‌های اولیه به ساکنان روستاها از طریق هوایی صورت گرفت و اقدامات خوبی  در این زمینه انجام شد.

صفوی تعداد واحدهای نیازمند احداث در حوزه شهری این استان را 32 و در حوزه روستایی 485 واحد برشمرد و گفت: 108 واحد شهری و 392 واحد روستایی و تعداد سه واحد تجاری نیز به بازسازی نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحدهای مسکونی متأثر از سیل فروردین توسط دستگاه‌های مختلف استان حل‌شده است، افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در حوزه مسکن نیازمند حدود 90 میلیارد تومان اعتبار هستیم و امیدواریم با ابلاغ تخصیص‌ها بتوانیم به روند بازسازی واحدهای مسکونی سرعت بخشیم.

وی تصریح کرد: بازگشایی محورهای آسیب‌دیده ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداکثر چهار روز پس از سیل انجام شد و بر اساس تصمیم‌گیری‌ها مقرر شد محور قدیم یاسوج-شیراز به‌عنوان یک راه مکمل و اضطراری بازسازی شود تا در صورت نیاز به‌عنوان راه جایگزین مورداستفاده قرار گیرد؛ به این منظور نیاز است با همکاری پلیس‌راه و اخذ مجوزهای لازم به تکمیل این مسیر سرعت بخشیده شود.

صفوی عنوان کرد: محورهای ارتباطی 160 روستا که در جریان سیل آسیب‌دیده بود،بازگشایی و ارتباطات برقرار شده است؛ همچنین در 29 روستایی که ابنیه فنی به‌صورت کامل از بین رفته بود اقدامات موقتی صورت گرفته و محورها بازگشایی‌شده است.

وی مجموع خسارت سیل فروردین‌ماه در بخش راه و مسکن استان را بالغ‌بر 155 میلیارد تومان عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تخصیص سریع اعتبارات لازم، افزود: بلافاصله پس از سیل اقدامات لازم برای اسکان موقت ساکنان واحدهای آسیب‌دیده انجام و بسته‌های غذایی و بهداشتی در میان آسیب دیدگان توزیع شد.

وی گفت: مشکل خاصی در حوزه اسکان آسیب دیدگان نداشتیم و با توجه به روابط خوب خویشاوندی و وابستگی‌های فامیلی زیاد در استان، واحدهایی در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت و مانع از این شد که با مشکلات اجتماعی روبرو شویم. در روستاها نیز همین اتفاق صورت گرفت و اسکان موقت بخشی از ساکنان واحدهای آسیب‌دیده نیز از طریق ساختمان‌های اداری و با همکاری بخشداری‌ها، آموزش‌وپرورش و خانه‌های بهداشت انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پس از سیل فروردین‌ماه تنش‌های اجتماعی در استان نداشتیم گفت: همیاری، همفکری و همدلی دستگاه‌های اجرایی سبب شد که به مشکل اجتماعی برخورد نکنیم.

صفوی گفت: در بخش شهری با توجه به اینکه خسارت به سقف و دیوارهای منازل وارد شده بود، ساکنان تمایل داشتند بازسازی و احداث مجدد واحدها در همان محل انجام شود و تمایلی به جابه‌جایی نداشتند؛ در بخش روستایی نیز همین‌گونه بود و مشکل تأمین زمین وجود نداشت و هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن به عمل آمد؛ تنها در یک یا دو مورد با توجه به پیش‌بینی‌های متخصصان تصمیم بر تغییر مکان و پیش بینی سایت جدید گرفته شد که هم اکنون در دست مطالعه و بررسی‌های تکمیلی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران